سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

39

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۶ ب.ظ

سی و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



باسلام خدمت دکتر
ضمن عرض خسته نباشیدو با تشکر از زحمات بی پایان شما
دکتر من چند سوال داشتم به لطف خدا ازدواج کردم و نامزدم پسر بسیار متدینو خوبی است با روابط اجتماعی بسیار بالا به طوری طی این دو روزی که با هم بودیم او بسیار راحتو بدون هیچ نگرانی با من و خانواده ام ارتباط برقرار کرده اما من نمیتوانم به راحتی با او ارتباط برقرار کنم خیلی سعی میکنم اما میترسم ومیترسم این خشکی رابطه من در او اختلال اجاد کند چه کار کنم که من هم مثل او یک ارتباط عاطفی خوب داشته باشم البته هم خودشو هم خانواده اش بسیار خون گرمو دوست اشتنی هستند طی این دو روز ازم خواسته که زنگ بزنم اما نمیتوانم و منتظر میمانم که او زنگ بزند اگر امکان داشته باشد راهنماییم کنید تا از اول زنگی یک ارتباط خوب را تجربه کنم
متشکرم
با ارزوی موفقیت هر چه بهتر برایتان

=====================

دکتر شیری :
شما اکثر برخوردهاتون هیجانی و عاطفی است. حتی در موارد منطقی ! خوشحالی هاتو و ناراحت شدنهاتون اغراق آمیز است. بقدری مسائل خودتون براتون مهمه که تقریبا چیز دیگری را نمیبینید. سوالتون پاسخ که داده نمیشه درماندگیهاتون اغراق آمیز است. وقتی پاسخ داده میشود خوشحالیتون بیش از حد است. نه شیفتگی هاتون نه دلزدگی هاتون ، متناسب با یک زندگی اجتماعی نیست. اگر با نامزدت بخوای اینطوری باشی بازی را باخته ای. . من توصیه حرفه ایم بهت اینه که بزرگ شی...بالغانه تر و منتناسب با سنتون رفتار کنید...شما دو روزه بله برون گرفته ای( نه ازدواج! ) و کم کم باید با خانواده او صمیمی بشی..اون هم یه خانواده آذری که احتمالا رو خیلی چیزها دقیق هستند. مهارت ارتباطی را با مطالعه میتونی توسعه بدی...سکوت و ادب و احترام هم برای نو عروس خیلی خوبه...لازم نیست تو مثل نامزدت باشی...خودت باش
لینک اصلی






سلام
دکتر طرح خیلی خوبیه خلاصه هی دل مارو آب کنید دیگه!

داشتم جوابتونو به اسما میدیدم منم بهش تبریک میگم بخاطر نامزدیش...یه نکته ای رو توی صحبتهاتون متوجه شدم در مورد سکوت بود ونظر شما بر اینکه که باید کم کم با خانواده شوهرشون صمیمی بشن ...دکتر یه مدت بودکه همین سکوت ذهن منو مشغول کرده بود من کلا توی جمع معمولا به حرفا "بیشتر" گوش میدم تا حرف بزنم اگر چیزی ازم بپرسن جواب میدم اگر نه که یه لبخندی میزنم وسکوت میکنم مگر کسی باشه که باهاش صمیمی باشم یا همسن باشیم یعنی کلا زود با کسی قاطی نمیشم (البته نمیدونم این خوبه یانه؟). اگرم حرفی باشه یه حرفای جزیی هستش.یکی از دوستان خانوادگی همیشه از تازه عروسش میگه میگن خیلی خودشو قاطی میکنه ودر مورد همه چیز نظر میده دوستمون گفت چیه یه دختر بشینه سکوت کنه!خوب راستش منم اون اخلاق را نمیپسندم که در مورد همه چیز نظر بدم مگر کسی ازم بپرسه . میخواستم ازتون بپرسم توی کلا روابط اجتماعی حالا غیر از نو عروس که فرمودید سکوت هم جایی داره؟ یعنی میخوام بدونم من اشتباه میکنم توی روابط اجتماعیم که بیشتر سکوت میکنم؟ ممنون میشم یه راهنمایی کوچولو بکنید

=====================

دکتر شیری :
در مجموع رفتار شما بد نیست و حتی خیلی جاها خوب است و مردم فکر میکنند آدم ساکت موقر و عاقل هم هست ! اا اگر با کسی باشیم که این سکوت موجب پرحرف دیده شدن او میشود یا به نوعی کنتراست زیادی را نشان بدهد البته برای تصویر دو نفره شما اشتباه است و باید کمی بیشتر مشارکت اجتماعی داشت
لینک اصلی






آقای دکتر این کلاس سایه هاتونو خیلی آب توش بسته بودین مطالب گفته شده در این 4 جلسه میشد در 2 جلسه هم گفته بشه.ببخشید اقای دکتر ولی من احساس کردم که به خاطر طمع سایه هارو اینقد کش دادین.
فکر نمی کنین درین توجیه میکنین و زیاد پول می گیرین؟
من که واقعا سختمه بخوام شخصیت شناسی و پیش نویسو بیام.با اینکه خیلی دوست دارم.

=====================

دکتر شیری :
چی بگم ؟؟؟ شما اگر دنبال "حجم مطلب" هستید درست میگید...اصلا کل این بحثها و ادامه اش و .... را آبکی خواهید دید.( ما که اول درس کتاب دادیم دستتون که نگرانی از حجم نداشته باشید)
دریافت من از زندگی این بوده که حرفهای حسابی معمولا ساده اند و کوتاه
به تجربه اندک من ، درسی مثل سایه شخصیتی زندگی کردنی است نه خوندنی و کلاس با مثالها و گفتگوها و فیدبکهای داخلش ، شبیه سازی این زندگی را میکند .
البته که هدفتون از این کامنت هم انصافا "پرسش گری " نیست وگرنه مثل همه دانشجوها راحت ای میل میزدید و سوال میکردید و حتی نقد ! بین "نقد" و "نق" فاصله کم نیست ، حداقلش نق زدن راحت تره ...یه "فرفر" مینویسیم و مثل فرفره میغلطیم دیگه...
لینک اصلی






سلاااااااااااااااااااااااااااااااام به دکتر پر انرژی که به همه ما انرژی مثبت میدن
استاد میشه بگید اولین قدم واسه خود شناسی چیه؟از کجا بدونیم شناختی که از خودمون داریم درسته؟اصلا خودشناسی یعنی چی؟چطور باید بهش برسیم/

=====================

دکتر شیری :
حقیقتش سوالتون سخت تر از اون چیزی است که من بتونم جواب بدهم چون من هم تو چنین سوالی 20 سالی هست پرسه میزنم
تا جاییکه بنده فهمیده ام بزرگترین قدم خود شناسی ، ابتدا خود" زندگی کردن" است و رفتن به تلاطمها و بالاو پایین شدنها و عشق و نفرت و پیروزی و شکست و...
هم در ادبیات دینی ما ( قرآن و نهج البلاغه و صحیفه ) هم در ادبیات عرفانی ما ( بایزیدو شیخ محمود شبستری و حافظ و ) نکات عدیده ای درباره کسیتی درون به ما رسیده است
روانشناسی عمقی و سایکو آنالیز نیز کمک کمی نکرده است به فهم زوایای پنهان و درونیات عمیق آدمی.کسانی مثل یونگ و فروید و آدلر و ژوزف کمپبل و جیمز هیلمن با ردیابی اسطوره ها و رمزهای شخصیتی اناسن به جوابهای بزرگی رسیدند
به هر حال خودشناسی بخش عملی اش وسیعتر از بخش نظری اش میباشد
لینک اصلی






دکتر جان دروس کارشناسی ارشد روانشناسی با گرایش روانشناسی شخصیت شامل چه مباحث و دروس روانشناسی است؟
آیا روانشناسی شخصیت همان مباحث ارائه شده در کلاسهای شماست؟
در غیر اینصورت میشه لطفا منابعی برای مطالعه معرفی کنید؟

=====================

دکتر شیری :
مباحث ارشد با مباحث ما فرق دارد از این جهت که ما رویکرد روانشناسی عمقی را تدریس میکنیم که بیشتر نگرش کهن اگویی دارد و نگرش غالب شخصیت شناسی رایج دنیا متعلق به فروید و شاگردانش است.کتاب خوبی ک در ایران در این مورئد منتشر شده است به نظرم با زن بودن تونی گرنت آغاز کنید
لینک اصلی






چهارم یه سوال داشتم:
ما آدما فکر میکنیم که همه کارهایی که میکنیم درسته همه انسان ها اینطوریند(البته به جز نوادر و خواص) غیر از یه سری مواقع معدود که به اشتباهات خودمون پی میبریم و میفهمیم که این کاری که تا قبل از این فکر میکردیم درست ترین کار ممکن، اشتباه.
من میخوام بدونم چه طور میشه این مساله رو در عین داشتن اعتماد به نفس حل کرد. ساده بگم چطور میشه اعتماد به نفس رو خالص کنیم، یعنی اون تیکه کاذب و مضررش رو از بین برد. تا بتونیم بهتر ببینیم ، بهتر گوش بدیم و همچنین به دیگران ونظراتشون اعتماد کنیم..
یا علی

=====================

دکتر شیری :
 حامد عزیزم
صداقت بیرحمانه با خود داشتن مقدمه بسیاری از رویارویی های سنگین اسنان با خودش است و یافتن فردیت اش در سفر زندگی. ما باید جرات ریزش داشته باشیم تا امکان رویش بیابیم. بخشی از قضیه با خود" زندگی کردن کامل" رخ میدهد. یعنی نمیشود من در یک محیط ایزوله "خود ساخته" برم و آدم خوبی باشم و تو محیط واقعی زندگی هرگز امتحان نشوم. نمونه اش بسیاری از بزرگان این کشور بودند که وقتی پاش افتاد چه کارها که نکردند و قبلش نماز شب خون بودند و چه بسا هنوز هم باشند !
لینک اصلی






یک سوال دارم یکی از دوستانم متاسفانه همسرش رو یک هفته قبل از دست داد. دختر 5 ساله ای داره که خیلی هم باهوشه. چطور باید این قضیه رو بهش گفت؟ می تونه بعد از مدتی فراموشش کنه یا تو ذهنش می مونه؟ با توجه به اینکه پدرش دو هفته در منزل بستری بوده و دخترش بیماریشو دیده.

=====================

دکتر شیری :
نینای گرامی
امیدوارم دیر نشده باشه اما من برای پرهیز از پاسخ غیر علمی باید ابتدائا عرض کنم "نمیدانم " سپس دستور کلی علمی را تقدیم کنم که میشه فعلا بحث مرگ را به شکل "دوری" مطرح کرد و اجازه داد که سوال کنه و کم کم او را با بحث از دست دادن آشنا کرد و اجازه داد که ابراز احساسات بکنه.باز شاید روانشناس کودک نظر درست تری بتواند بدهد. اگر لازم داشتید به بنده ای میل بزنید تا معرفی کنم
لینک اصلی






دکتر به برگزاری کلاس های یونگ در آینده نزدیک امیدوار باشیم؟

سپاسگزار

=====================

دکتر شیری :
کلاسهای روانشناسی عمقی depth psychology را طبق سنوات گذشته بر اساس درسنامه آکسفورد ، تو دانشگاه برگزار میکنیم .ترم جدید به لطف خدا
لینک اصلی







آقای دکتر من همسرم فیلم های روز دنیا رو دنبال میکنه که عموما پر از صحنه است . این موضوع برای من که زنی با اعتفادات شاید بسته هستم مشکل سازه . اعتراضم بی نتیجه است

=====================

دکتر شیری :
من متوجه نشدم شما از چه چیزی دقیقا اذیت میشید
اگر از بخش شرعی قضیه هست که بحث جداییه و دوستان روحانی میتونند کمک بکنند . ولی میلیونها نفر دارند تو دنیا تو خونه هاشون فیلم میبینند و دارند با هم زندگی میکنند
البته منظورم من فیلمهای معمولی است نه اینکه مثلا فیلم پورنو باشد
لینک اصلی







سلام دکتر
متاسفانه من مدت زیادیه که عمل اس .ت .منا انجام میدم.باوجود اینکه از اینکار بدم میاد اما شرایط ازدواج هم ندارم.الان مدتییه که بعد از انجام دادنش احساس سرگیجه وسردرد وضعف میکنم.خواهشا خواهشا خواهشا منو برای ترک این عادت راهنمایی کنید واگه کتاب مناسبی در این زمیینه هست که میتونه بهم کمک کنه بهم معرفی کنید.یه دنیا ممنون

=====================

دکتر شیری :
احساس سرگیجه و سردرد بعد از ارگاسم در خیلی موارد طبیعی است و بیشتر به خاطر ترشح اندورفین در بدن در لحظه ارگاسم است که گشادگی عروق میدهد و در بعضی ها به شکل سردرد تجربه میشود.توصیه من اینست که اگر در طول سال گذشته آرمایش خوندنداده اید ، ضرر نمیکنید کم خونی را بررسی کنید
درباره سوالتون نیز بهتر است تا جاییکه امکان دارد آدم سعی نکند تحریک شود تا بتواند پرهیز کند از مواجهه مستقیم ج . ن . س .ی
لینک اصلی






عجب افتضاحی به بارآوردن این آقایون!!!!!
خانومای متاهل به افشاگریاتون ادامه بدین لطفا!اگه اینجوری باشه که ازدواج به چه دردی میخوره؟من انقدرازمردایی که عاشق این عکساوفیلمای....هستندبدم میاد!از وال پیپر موبایلشون گرفته تاکامپیوترشون ازعکسای...استفاده میکنن!واقعاکه!نمیفهمم چی توسرشون میگذره؟؟؟؟؟اگه دنبال این چیزان چرااااازدواج میکنن؟

=====================

دکتر شیری :
موضوع را جنایی نباید کرد...منهای مساله شرعی قضیه که جداگانه قابل طرح است ، به طور کلی تستسترون تمایل به چنین تحریکات جزئی را ایجاد میکند و مثلا داشتن چنین تصاویری در موبایل نشانه انحراف نیست. البته منظورم تصاویر نرمsoft است نه تصاویر hard
در زندگی مشترک خیلی وارد جزئیات بشیم که میریم رو هوا
مرد ازدواج نمیکنه که س .ک . س مطمئنی فقط داشته باشه بلکه ترکیبی از میل به تشکیل خانواده و رشد و لذت و ...باعث این تصمیم در انسان است
لینک اصلی






سلام
دکتر میشه لطف کنین بگین هدف فیلمای پورتو چیه.اصلا برا چی ساخته میشن

=====================

دکتر شیری :
تامین فانتزی های انسانها در قالب تصویر . درآمد وحشتنک صنعت پ . و . ر ن
تامین گردش مالی آلوده شرکتهای بزرگ قاچاق انسان
در بعضی کشورها حتی درآمد و کارآفرینی
لینک اصلی






الناز جون این که توسر مردا چی میگذره که نفهمیدن نداره. یه عکس مشهور از بخشهای مختلف مغز زن و مرد تو اغلب کتابهای شناخت تفاوتهای مرد و زن هست که میگه تو سر اغلب مردا در اکثر وقتها چی میگذره. به عبارتی اقتضای طبیعتشان این است.دیگه حالا حساب کن وجود این فیلمها در محیط بسته جامعه ما چه ها که نمیکنه! زندگی های مشترک هنوز وارد جزئیات نشده رو هواست. کسی جرات نمیکنه وارد جزئیات بشه. هرچند که امیدوارم برداشت من اشتباه باشه و مدل دیگه ای هم وجود داشته باشه!

=====================

دکتر شیری :
برداشت شما درست نیست . اینجا بحث مرد و زن نیست. این انسان است که قابلیت خیلی کارها را دارد .آدم نورمال میل ج ن . س .ی دارد و تحت تاثیر این موارد قرار میگیرد فقط نباید بی بند بار شود
لینک اصلی







اگه کسی با این فیلمها از نظر ذهنی بی بندوبار بشه و خسته شده باشه و از زندگی هم عقب مونده باشه اما دیگه دست خودش نباشه درست میشه؟

=====================

دکتر شیری :
چنین کسی اختلال عملکردی شدید داده و میتونه اتفاقا درمان بشه
در ابتدا کمک روانپزشکی احتبیاج داره بعد دوره ترک اعتیاد جنسی
لینک اصلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی