سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

42

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ

چهل و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



عالی بود ، ممنون
اما یک سوال دارم
طول مدت نامزدی باید چقدر باشه؟

=====================

دکتر شیری :

بنده حداقل در مطالعاتم اعداد مستند به تحقیق ندیده ام..احتمالا تجربه درمانگران مشهور بوده است. شخصا معتقدم اگر دختر و پسری میخواهند ازدواج کنند فاصله نامزدی تا ازدواج نباید زیاد باشد...زیر یکسال خوبه...چون ازدواج در سنین پایین را خطرناک میدانم خودبخود درباره نامزدی طولانی در ازدواجهای سن پایین بدبین تر هم هستم

لینک اصلی





سلام
وقت بخیر
پیگیر سایت وبرنامه هاتون وگفتگوهاتون تو همشهری جوان هستم.
یکبار دیگه هم براتون نظر گذاشتم و سوال کرده بودم.
22سالمه وخلا عاطفی شدیدا اذیتم میکنه واین در حالیه که اصلا دوست ندارم به ازدواج فکر کنم.نه خوشم میاد ونه فعلا موقعیتشو دارم.(دانشجوی حسابداری.عاشق درس خوندنم ولی جدیدا راضیم نمیکنه.ممنون از توجه وتحملتون.)

=====================

دکتر شیری :

من سوالتون را نمیفهمم...خب اگر نخواهید ازدواج کنید و تنها نیز نمانید مجبورید به روابط آزاد تن بدهید و هزینه های خودش. بهتر است در هر صورت مهارت رابطه عاطفی را بلد باشید

لینک اصلی





سلام
ممنون از راهنمایی هاتون چه این پست چه پست قبلی
دکتر یه مطلبی شما فرمودید که " اگر او بدگویی کرد درباره شما وارد تله نشید که از خود دفاع کنید ..."
یعنی منظورتون از (تله) اینه که میخواد با این کار قضیه ارتباط را کش دار کنه؟

=====================

دکتر شیری :

وقتی بناست ارتباطی تمام شود بهتر بشود و دیگه کش دار نشود...شما وقتی چیزی میخواهید براتون بی اهمیت باشد، چه میکنید ؟ هی در برابر متلکهاش از خودتون دفاع میکنید یا میذارید حرفش را بزنه و تحویلش نمیگیرید؟

لینک اصلی





دکتر قبل از ازدواج چطور میشه فهمید یکی اختلال جنسی داره یا نه؟؟

=====================

دکتر شیری :

واقعا تشخیصش سخته....باید دو نفر بقدری آشنا بانشد با هم که بتوانند بخشهایی از این رفتارها را حدس بزنند. خودسواد جنسی خیلی کمک میکنه به تشخیص

لینک اصلی





سلام خدمت دکتر عزیز
یه سوال:
اگه این خروج از رابطه عاطفی باعث دل شکستن و
آه کشیدن و نفرین کردن طرف مقابل بشود، به نظر شما می تونه توی زندگی آینده طرف تاثیر گذار باشه؟
با این پیش فرض که در رابطه حد و مرز ها طبق عرف رعایت شده و وعده وعید های دروغین به طرف مقابل داده نشده باشه.
ممنون

=====================

دکتر شیری :

از اون سوالاییه که نمیشه راحت پاسخ داد...اگر وعده های ازدواج داده نشده باشد و به قول شما عرف رعایت شده باشد ، بین بد و بدتر باید انتخاب کرد

لینک اصلی





سلام. دختر 17ساله فامیلمون بمن گفته شش ساله عاشق داداش 23ساله ی منه. داداشمم اصلا ازش خوشش نمیاد.باچیزهایی هم که از شما یاد گرفتم این سن و این جور عشقهانباید به ازدواج ختم شه. نمیدونم چطوری بهش بگم که ضربه نخوره.
راهنمایی در این مورد دارید؟ممنون میشم.

=====================

دکتر شیری :

بهتره بهش بگید شما نمیتونید دخالتی براش بکنید چون داداش از دختر دبیرستانی علاف خوشش نمیاد...تشویقش کنید یه جایگاهی ته دبیرستان بدست بیاره ( مثلادانشگاه) بعدش خیلی کارها میشه کرد چون کمی بالغ تر میشه و شدت دلبستگیهاش کم میشه

لینک اصلی





آقای دکتر سلام

راه نه گفتن به یک بیمار روانی چیست؟ (با توجه به این حجم ناامنی در جامعه برای دختران جوان) منظورم این است که از عواقب کار می ترسم...

دختری هستم 27 ساله دانشجوی دکتری. مدتی بعد از لیسانس کار کردم. همکاری داشتم 40 ساله، لیسانس انصرافی، با مشکلات واضح روانی( از نظر همه ی همکاران باید در روابط از او در حد یک کودک 7 ساله انتظار می داشتیم اما به وضوح در کار خودش توانمند بود ). در دوره ی همکاری کوتاه مدت من با مجموعه بارها در خلوت از من تعریف وتمجید می کرد. بعدها تا همین حالا از طریق چت مزاحمم می شود. من هرگز گارد بسته ام را باز نکرده ام. تاکنون حتا یک سوال از او نپرسیده ام. با وجودی که ظاهرن به مذهب شدیداً پایبند است اصرار دارد من را تو خطاب کند. نمی دانم از من چه می خواهد. حتا نمی خواهم بدانم. فقط می خواهم از شرش خلاص شوم ولی نمی دانم چطور. آدرس و شماره ی من را دارد...
بسیار سپاسگزار می شوم اگر راهنمایی ام کنید

=====================

دکتر شیری :

به نظرم نا امنی برای شما ایجاد نشده است. تماسهاشون را جواب ندید و یه بار بدید پدری برادری جواب بدهند تا ول کنه بره

لینک اصلی





آقای دکتر . درسته رابطه باید محترمانه تموم بشه. درسته آدم باید اخلاقی عمل کنه. ولی وقتی چیزایی میاد تو رابطه که نباید بیاد! وقتی میبینی مدتی هست که بهت خیانت شده! وقتی میبینی داره در حقت ظلم میشه!
آقای دکتر نجابت همیشه جواب نمیده! باید بفهمه طرف که تو همه چیزو میدونستی و به روت نیاوردی! باید بعضی وقتا فریاد کشید! باید واقعیت ها رو با همه تلخی هاش گفت! آقای دکتر وقتی میبینی طرفت با افتخار بهت خیانت میکنه چون طرز فکرش اینه . چرا باید نجابت نشون داد ؟ که نگن این نجابت نداره؟ بگن این خره؟ هر کاری باهاش کردم سکوت کرد؟ رابطه رو هم بی علت تموم کرد ولی از بازی های کثیف من چیزی نفهمید؟ که بره با 500 نفر دیگه هم همین کارو کنه؟
نخواید که با دیدن این چیزا فقط رابطرو قطع کنیم بدون اعتراض! بدون اینکه کارای بدشو بهش بگیم؟ صبر تا کی؟؟؟؟؟ سکوت تا کی؟؟؟؟؟؟
اگه نگیم میترکیم! چرا وقتی این همه ظلم بهمون کرده این ظلم رو هم خودمون بهش اجازه بدیم بکنه که تصور کنه احمقیم؟ نه اینکه این میخواست شخصیت خودشو حفظ کنه!
نمیشه آقای دکتر بعضی فریاد ها رو باید زد

=====================

دکتر شیری :

بعضی فریادها را باید زد...درست میگید منتها طوری نباید داد زد که بعدا نشه خود را جمع کرد..خواستم بگم من اهل داد زدن و گریبان دریدنم و نگفتم به هر قیمتی خفه خون گرفت

لینک اصلی





سلام و درود بر استاد بزرگوارم...
مثل همیشه عالی و مفید
استاد یک سوال از محضرمحترمتون داشتم ...اگر بخواهیم رابطه ای را قطع کنیم که هر دو طرف توی رابطه صادق بودن و تا یه جاهایی نسبت بهم شناخت پیدا کردن و احساس هم وجود داشته اما خانم دختر از ظاهر آقای پسر (مثل چهره و هیکل )خوشش نیومده و نمیتونه نه هم بگه چون از ناراحت شدن آقای پسر میترسه و نمیخواد این فکر توی ذهن آقای پسر ایجاد بشه که از سادگیش و صداقتش و خوبیش سوء استفاده شده... چطوری باید این کارو بکنه؟
یک دنیا سپاسگزارم برای راهنمایی شما استاد بزرگوارم.

=====================

دکتر شیری :

کار ساده ای نیست...ولی در انتخاب بد و بدتر باید بد را برگزید. اگر به عنوان همسر شما بیاید فکر میکند ایده آل شما هم هست و اون وقت دائم داردی بهش خیانت میکنید چون شما ایده ال آو هستید

لینک اصلی






خوب آقای دکتر پس با این مشکل و چالش بزرگ چه کار کنیم؟ هر روز داره سطح اطلاعاتمون در این مورد بالاتر میره و کارمون سخت تر میشه. آماری که از طلاق ناشی از نارضایتی ج..ن..س..ی منتشر میشه رو میخونیم, آمار خیانتها رو میخونیم. نمیدونم ولی فکر میکنم این آمار به این مسئله یه ربطی داشته باشه که قبل از محرمیت و حتی در برخی موارد رفتن زیر یک سقف , اطلاعاتی در مورد خصوصیات ج..ن..س..ی شریک آینده زندگیمون نمیتونیم به دست بیاریم. من که خودم دارم از خوندن یه سری چیزها پشیمون میشم:( منظورم خوندن مطالب بازاری و دم دستی و گمراه کننده نیست. منظورم مطالب و منابع معرفی شده از سوی اساتیدی مثل دکتر مجد و جناب عالی و دکتر گلزاری و .... این موارد است که دانش ما را خیلی خوب زیاد میکنه اما بعدا همین دانش باعث میشه که انگاری یه کمی کارمون سخت بشه.

آقای دکتر نمیدونم چرا وقتی این حرفها رو به کسی میگم سریع برمی گرده و میگه "میخوای یه بهونه پیدا کنی واسه ...! خوب بهونه نمیخواد برو هر کاری میخوای بکن" اما واقعا منظور من این نیست.باز هم به شما که لا اقل درک درستی از منظور من و سوال من داشتید.ممنونم.

=====================

دکتر شیری :

ببین ! لازم نیست PANIC بزنی و بترسی...کافیست محتاط باشی...مثل رانندگیه...روزی هزار تصادف مرگبار داره رخ میده ولی دلیل نمیشه تو رانندگی نکنی...لازمه محتاط تر بری تو خیابون..همین

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی