سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

50

جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ

پنجاهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر من استاد من
من چطور خودمو ببخشم؟ از سرزنش خودم خستم...مهر میشم دانشجو ترم اول ارشد روانشناسی میدونم نتایج نیومده اما رتبم بهم این اطمینانو داده...اما خودم نیاز به کمک دارم استاد...دوسال عمرمو حروم یه آدم بی ارزش کردم در صورتی که ارزشم خیلی بالا بود نمیتونم کلاسات بیام نمیتونم بیام پیشت اما یه راهکار یه کتاب یه نشونه بهم بده ازین عذاب خلاص بشم ازین رتیلی که رفته تو پامو داره عفونت میکنه! انقدر خودم سعی کردم ب خودم کمک کنم که احساس میکنم خستم.. کم آوردم

=====================

دکتر شیری :

یعنی با کتاب میشه؟؟؟ حالا ترم اول را شروع کنید تا خیلی دریچه ها باز بشه ایشالا براتون و مسوولیت جدیدتون را لمس کنید
کتاب "رازگشایی کیمیاگر "به من خیلی کمک کرده...امتحانش کنید

لینک اصلی





سلام
1 سوال دارم نمیدونم به این سوالها هم پاسخ میدید یا نه؟
من میخوام ادامه تحصیل بدم برا ارشد,لیسانسم فنی(مهندسی کامپیوتر) هست ولی دوست ندارم رشته مو,میخوام 1 رشتته انسانی بخونم,یمیگن لیسانست حیف میشه 2 مدرک آخرت یکی نباشه برا کار هم بدرد نمیخوره,نمیدونم چه کنم؟از طرفی هم میخوام درس بخونم. (حالا بی ربطیه سوالم رو ببخشید)

=====================

دکتر شیری :

سلام سامی
تو میتونی رشته انسانی بخونی و چیزی که مهمه حیف نشه ارزوهای تو اهدافت است منتها اگر میخواهی کار بکنی بهتر است با علاقه مطالعاتی شخصی خودت تفکیک کنی.کار یعنی موثر بودن و در آمد. خوبه بحثهای مدیریتی را ورود داشته باشی تا از مدرک کارشناسیت هم استفاده کنی

لینک اصلی





دکتر یک خواهش داشتم.
می خواهم چند رمان بخونم توصیه ی شما چیه؟
تو ذهن تهوع سارتر در نظر دارم و اصولا با رمان هایی که حال و هوای اگزستانسیلیستی دارند حال می کنم
چون وقت خیلی آزادی ندارم خیلی دوست دارم از تجربتون استفاده کنم

=====================

دکتر شیری :

بنده فکر میکنم رمانای اروین یالوم را اگر تست نکرده اید، خیلی حیفه مثل "نیچه گریست"

لینک اصلی





سلا خدمت آقای دکتر عید شما مبارک
آقای دکتر من یک مشکل بزرگ دارم.از افراد خانواده ام شدیدا متنفرم.همیشه دوست دارم روزی برسه که بتونم انتقام همه چیز رو از اونها بگیرم.تمام بدی هایی که از کودکی به من کرده اند همیشه جلوی چشمم هست.حتی گاهی دوست دارم باعث مرگ اونها بشم.من واقعا از اونها بیزارم.اما یه وقتهایی خیلی نگرانشون میشم و وقتی از خونه بیرون میرن برای سلامت برگشتنشون دعا می کنم و قرآن می خونم.حتی شبها براشون خیلی گریه م کنم.نمی دونم دلیلش چیه آقای دکتر میشه لطفا راهنمایی کنید؟خیلی ممنونم

=====================

دکتر شیری :

سلام میلکا
من نمیدانم چند سالتونه و چه جراحتهایی خورده اید...حتما اینقدری بوده که شما را تا این حد بهم ریخته کهذ بین دعا و نفرین در نوسانید
لان فرصت دارید تا تفکیک کنید بین دل آزردگیهاتون و دلبستگیهاتون
میتوان هم پدر را دوست داشت هم نقد کرد او را یا نقش او را در زندگی خود
میتوان مادر را ستود و همزمان در بعدی دیگر نپذیرفت
به خودتون اجازه بدهید شفاف بشوید و ملامتی بیهوده ندهید به روحتان

لینک اصلی





سلام
خوش به حالتون ....ای کاش خدا می خواست من هم یه ذره خوب باشم.ممنون از اینکه هستید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.دنیا به شما و امثال شما نیاز داره تا آدمهاش بفهمند میشه هم عالم بود هم عارف و هم عاشق

=====================

دکتر شیری :

دختر خوب، میگه میشه تو خوب نباشی وقتی قدرت فهم بد و خوب را داری هنوز؟
عالم و عارف و عاشق در این سرزمین فراوان است...من کجای این هستی ایستاده ام؟

لینک اصلی





من نمی دونم اگه این آقای دکتر حاج مصطفی ملکیان با این جملات موزون ابراز نگرانی نمی کرد با چه اندیشه ای می تونست خودشو معروف کنه. البته ایشان انسان قابل احترامی هستند. اما من حرفم اینه که هر جا که میری و پا میذاری فقط از دلنگرانی های حاج مصطفی ملکیان مطلب می خوانی

راستی آقای دکتر شیری شما هم که آخوند کت و شلواری و بی ریش از آب در اومدین که!

قرن بیست و یک و رمضون و افطار و مذهب و این صحبت ها؟؟

اوه یادم رفته بود که شما روانشناس یونگی هستید. خوب آخر یونگ هم دست کمی از یک پیغمبر نداشت. پیغمبری که فروید کافر کیش را تکفیر کرد و خود را میراث دار الگوهای کهن کرد.

دکتر نامه ی اون خانم برای شما جایی در کهن الگوهای شما نداشت؟

به هر حال براتون آرزوی بهترین ها رو دارم

=====================

دکتر شیری :

الان مثلا اندیشه ای را تحلیل کردی یا خواستی بگی فرق یونگ و جومونگ را بلدی ؟
ظاهرا مد شده هر کی میخواد حس کنه بزرگ شده و متفاوت ، یه لگدی بزنه به مباحث خدا و پیغمبری و شطحیات استفان هاوکینگ را بلغور کنه و تو خلوتش تشفی خاطر بگیره !
نه میدانی پیامبری چیست نه فهمیدی یونگ و فروید چه کاره بودند ! نه معنی کهن الگو را بیش از کلماتش لمس کردی
راستی تو قرن 21 ، افلاطون و دکارت و ابن عربی و مولوی و شکسپیر و...همه کشک شدند و شما ظهور فرمودید ؟
این "بهترین ارزوها" را خوب اومدی...

لینک اصلی





طرف انگار 1 جورایی دنباله بهونه ست ازدواج نکنه با این دختر خانم،بهونه هاش هم قشنگ نیست.آدم وقتی با کسی دوست میشه مهمترین معیارش ظاهره طرفه هنوز دنبال خانواده و گذشته نیست. بهر حال 1 سوال دارم دکتر من 29 ساله هستم اخیرا خواستگارایی دارم 40-41-42 ساله به مشاورم میگم میگه بی خیال شو فاصله زیاده و سن هم زیاد.نظر تون هرچند کوتاه میشه در مورد فاصله سنی بفرمایید. ممنون میشم

=====================

دکتر شیری :

من نظرم نیست راحت ، بی خیال بشید به صرف 10 سال اختلاف سن...بعضیهاشون رفتارشون و اخلاشون طوری هست که نگران نشید از چند سال بعد

لینک اصلی





سلام دکتر
سوالی دارم
برای خدا کاری داره که مثلا من ازش بخوام منو به دختر مورد علاقه ام برسونه؟ نه اینکه یه کاری کنه دختره بیاد خواستگاری ها، نه. فقط سنگ نندازه جلوی ما...بخدا کفر نمیگم...بابا ما عاشق یه دختری شدیم دختره ما رو نمیخواد. به هر دری که بگین زدیم تا دختره رو راضی کنیم. به خدا هم تا دلتون بخواد رو انداختیم...نمیشه که نمیشه
از طرفی نمیتونم فراموش کنم...عاشق شدم خوب چیکار کنم...
واسه خدا کاری داره که یه بار، فقط یه بار کارتونی عمل کنه واسه ما. عین این کارتونا و فیلم ها که یه دفعه دختره هم خاطر خواه پسره میشه. مسولیت هرگونه عواقب احتمالی ش رو هم دست خط میدم که می پذیرم... چقدر داد بزنم و از خدا بخوام!
احتمالا از طرف خواننده های وبلاگتون به خیلی چیزا متهم میشم. به اینکه هنوز 6 سالمه...به اینکه دو زار سختی نکشیدم تو زندگی... به اینکه چقدر خودخواهم... به اینکه به خدا فقط وقتی ایمان دارم که آرزوهای منو برآورده کنه...اما به همون خدا فقط دلم شکسته...غمگینم و ناامید...همین

=====================

دکتر شیری :

فکر نمیکنم برای خدا کاری داشته باشه ولی کلا نقش خدا را چی میبینید؟ کار راه انداز؟ خالق؟ خالق عقل ؟
اون وقت اوناییکه اساسا به خدا اعتقاد ندارند کلا چطوری به عشقهاشون میرسند؟
خدا احتمالا جبران نداشتنهای ما نیست

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر لطفا بگید که خانواده چقدر مهمه؟ما فقط میدونیم خانواده مهمه ولی مرزشو نمیدونیم....به نظرم این قضیه اونجور که باید باز نشده.....همیشه همه جا تو رسانه-تو زندگی دوروبرمون- تو معارف دینیمون-تو کلاسهای آموزشی از اهمیت خانواده میگن ولی نه انقدر روشن که اینهمه رابطه بخاطرش زیرسوال نره....خانواده تا چه حد باید یه رابطه خوب زیرسوال ببره؟

به نظر من گذشته هم مونده به آدمش....یکی هست که گذشته تو حالش هنوزم تاثیر داره ولی یکی هم هست که گذشته تموم شده براش و فقط تو حال و این آدم نباید بخاطر گذشته اش زیر سوال بره....

=====================

دکتر شیری :

خانواده مهمه در خیلی از سطوح یعنی در نوع نگاه ما به زندگی ، تامین خاطرات قدیمی ، فراهم کردن محیط امن عاطفی که در انتخابهای عاطفی اینده ما موثر است.
اما سوال مهم تر احتمالا اینست که فردیت ما چقدر مهم است؟
خیلی ! یعنی وقتی کسی بند نافش را از خانواده اش نبریده باشد و فرق بین احترام و اطاعت را نفهمیده باشد، البته که ازدواجش مین گذاری شده است

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
اخرین سوال در مورد خانواده بود من مشکلی راجع به خانواده دارم
من و همسرم 4ساله که ازدواج کردیم
همسرم هنوز وقتی میره خونه پدرش میگه خونه خودمون هستم یا به من میگه شام نمیام برو خونه خودتون هزینه کردن هم اولویت با پدر و برادراش هستن (خومه ماشین و مسافرت)اعتراض میکنم میگه اونا خانواده من هستن من و تو فقط زن و شوهریم خانواده که نیستیم دیگه شده دستگاه خودپرداز پدر مادرش ،مثل اینکه پدر پدرش اینه .این عادیه دکتر؟

=====================

دکتر شیری :

ببینید سارا! وقتی پسر بزرگ یک خونه هستی لازم است تلاش کنی والدینت در رفاه باشند به همون اندازه که آنها تلاش کردن تو مرفه بشی
اینکه همسرت به خانواده اش کمک میکنه درسته. پسر تو نیز باید همین کار را بکنه. البته مثل هر چیز دیگه ای افراط در این مورد نباید کرد. یعنی نباید رفاه زن و فرزند خود را تباه کرد و به رفاه والدین رسید. تعادل که باشه همه راحتند

لینک اصلی





دکتر!!!!!از دستتون خیلی ناراحت شدم که اوون پست نقد مقابله باروزه ندارها رو گذاشتید میدونید چرا؟چون ماه رمضون حرمت داره به نظر من لازم نیست ادم واسه همه همه چی رو توضیح بده ولی حرمت خدا رو نگه داشتن واجبه این ماه ماه خداست/روزه نگیرها حرمت خدا رو نگه نمی دارند پس نباید توقع داشته باشن که کسی حرمتشون رو نگه داره

=====================

دکتر شیری :

خیلی ها روزه دار نیستند چون نباید روزه بگیرند ( بسیاری از بیماران...افراد مسن...کودکان و نوجوانان)
شما که نگران حرمت شکنی هستید خیلی خوبه. حرمت خدا در این سرزمین بسیار خوب حفظ میشود و من خوشحالم که هیچ اداره ای هیچ مسوولی نیست در این کشور که حرمت خدا و بندگان خدا را بشکند

لینک اصلی

+

قصد بحث کردن ندارم /ولی اگه مسئولین حرمت مردم رو نگه نمی دارن مجوزی نمیشه برای حرمت شکنی کردن بقیه/بعلاوه اکثر روزه ندارهایی که دیدم یا سیگار بدست بودن یا ادامس داشتن واگرنه کسی از سالمندان یا بچه ها و...توقع خاصی نداره.

=====================

دکتر شیری :

میلیونها نفر در کشوری مثل مالزی روزه دار و ندار هستند و هیچ اتفاقی نمی افته واسه روزه داران وقتی رستورانهای بقیه بازه...چرا مسلمین ایران را اینقدر سوسول معرفی میکنیم؟ بعدش هم ماه رمضان ماه قرآن است شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن یعنی حرمت قرآن خیلی بالاتر از روزه است.

لینک اصلی





دکتر چه جوری میشه احساس طرف رو فهمید؟ اینکه به قول معروف 6 دنگ دلش با منه؟! سوال کنم ازش؟

=====================

دکتر شیری :

چرا اینقدر دنبال 6 دنگ هستی؟ با یه کم چشم پوشی میشه زندگی خوبی داشت

لینک اصلی





سلام دکتر
می خواستم هم از شما به خاطر بودنتون ... و فعال بودنتون تشکر کنم و هم از کسی که پست بالا رو در مورد مالزی نوشته. من مالزی نرفته ام تا حالا ولی خیلی خوشحال شدم وقتی توصیف بالا رو دیدیم. خیلی وقت بود دوست داشتم یه کشور مسلمون خوب پیدا کنم ... شاید یه روزی برم ...
ایشالله یه روزی ایران ما هم سر و سامون پیدا کنه ....

=====================

دکتر شیری :

من شخصا وضعیت ایرانی های در حال تحصیل و زندگی در مالزی را خوب نمیبینم. بیش از 100 هزار ایرانی از طبقه متوسط ایران در اونجا در حال تحصیل و ..هتسندو متاسفانه وضع خوبی به لحاظ اجتماعی ندارد . community ایرانی ها در مالزی پر شده است از مسائل بزه اجتماعی و ..
رفتار مالزی با ایرانی ها الان خب نیست. دانشگاه هاشون اکثرا اون چیزی نیستند که در بروشورها و تبلیغاتشون نشون داده میشه و در واقع ایرانی ها تامین کننده هدف تجاری این موسسات هستند که باید در جدول زمانی مشخصی به سودآوریهای خاصی برسند این دانشگاهها

لینک اصلی


نظرات (۲)

سلام 6ماه پیش پسری بامادرش درمحل کارم به دیدن من آمدند وچندوقت دیگر خود پسرآمدوهربار به بهانه ی سوال ازکار موردتخصصم بامن صحبت کرداما هیچوقت چیزی نگفتند که به چه جهت آمده اند ولی من مطمینم که پسرمجرداست وجهت انتخاب آمده بودندباشناخت وتحقیقاتی که داشتم متوجه شدم که پسرباایمان وازخانواده وطایفه بسیارخوبی ست،اکنون هیچ راهی برای بدست آوردنش ندارم جزشماره تلفنی که ازاودارم اماحیاوشخصیتم به من اجازه تماس وابراز عشق رانمیدهد،شمارابه خداکمکم کنید که به مرزجنون رسیده ام.
سلام..من  یک دختر هفده ساله هستم که از اعضای خانوادم به شدت متنفرم...خیلی با حرفاشون و با کاراشون اذیتم می کنن...از زندگی خسته شدم...دلم می خواد برم یه شهر دور و دور از اونا زندگی کنم که دیگه هیچ وقت نبینمشون..همه ی این نفرتا از اون مواقعی بود که باهاشون دعوام شد و اونا منو زدن...منم هیچ وقت دلم باهاشون صاف نشد و همیشه با کینه نگاهشون می کنم...خیلی عذاب آوره...عقده ی یه خونواده ی جوون و خوب موند به گلوم
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 

                    
   با تشکر
      علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی