سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

56

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۵۶ ب.ظ

پنجاه و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



همکار گرامی سوالی از شما داشتم میخواهم بدانم ایا تحلیل رفتار متقابل در زمینه ی ذرمان وسواس و بیماریهای اظطرابی میتواند موثر باشد؟

=====================

دکتر شیری :

البته من حرفه ای تحلیل رفتار متقابل نیستم اما بحثهای جالبی دارند درباره پیش ویسهایی که والدهای فرد به کودکش میدهند ( شبیه طرح واره های جفری یانگ ) و او بعدا با عدم تبعیت از اون پیام والدی ها دچار علائم اضطرابی میشود
درباره وسواس من چیزی نخونده ام اکا فکر نمیکنم چنین بحثی را ول کنند شاگردا اریک برن

لینک اصلی




دختری هستم تحت سلطه ی پدر، افسرده شدم، چه کنم؟

=====================

دکتر شیری :

فاطمه گرامی! سلطه پدر گاهی ناشی از اینست که چهره ای از خودتون نشون میدید که نیاز به کنترل داره یعنی نوعی بی عرضگی یا همیشه کودک بودن یا منطقی نبودن باعث میشه یه نفر به خودش اجازه بده بار ما را هم بدوش بکشه.

لینک اصلی




مصاحبه عزت الله فولادوند و دکتر عشایری را خوندم خیلی جذاب بود یه جایی که گفتن زبان بر مغز تاثیر میذاره میخوام بدونم این حرف برنامه ریزی عصبی کلامی را که میگه اگر از زبان با لحنی خاص و استفاده از کلمات با سرعتی خاص استفاده بشه روی سیستم عصبی تاثیر میذاره را تایید میکنه؟

=====================

دکتر شیری :

حالا شاید نشه سرعت کلام را استنباط کرد اما مرتبطند

لینک اصلی




با تشکر از دکتر که راهنماییم کرد ولی دکتر چطور میتوانم درونگرایی را درمان کنم من خودم هم از این رابطه میترسم در صمن از کسانی که یه جور هایی راهنماییم کردن کمال تشکر را دارم

=====================

دکتر شیری :

درونگرایی بیماری نیست که درمانش کنید! کافیست کمی برونگرایی در جاهایی که لازم میبینید انجام دهید. یک برونگرا را ببینید و در مجاورتش کمی تمرین کنید تا برونگرایی خودتون را کم کم رصد کنید

لینک اصلی





سلام دکتر
29 سالمه و مدتیه نامزد دارم عقد کردیم و رابطه جسمی و تا اندازه ای فلان :) هم داریم! البته نه چندان به اون صورت!
احساس می کنم وقتی با نامزدم هستم هیچ حرفی برای گفتن ندارم! خونش که میرم همه چی با یه توضیح 10 دقیقه ای در مورد روز خود را چگونه گذراندیم میگذره ! بعدشم تقریبا دو سه ساعت بقیش تو آغوش هم-ایم!
گاهی در مورد گذشته و کودکیمون حرف می زنیم اما گاهی . خیلی می ترسم که ازدواج کنیم و باز حرفی برای هم نداشته باشیم! من آدم درونگرایی نیستم ولی گاهی دلخوریمو بیان نمی کنم! همین اونم آدم شلوغیه
رشته های تحصیلیمون متفاوته و در این مورد هم حرف چندانی برای هم نداریم!
احساس پوچی عمیق می کنم! حتی به سرم زده به خودم می گم آدم ازدواج کنه که چی بشه!؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

مطالعه+ فیلم+ دوستان هم شعور خیلی کمک میکنه

لینک اصلی




مطمئنا خدایی که صلاح هر فردی بهتر از خودش می دونه مشکل این خانوم رو هم حل می کنه ایشون با این دید و ایمانش حتما خوشبخت می شه و شاید خوشبخت تر از خیلی از دخترهای سالم ......

=====================

دکتر شیری :

الان میخوام خودم را بزنم...بدترین درد بچه هایی که بیماری های خاص دارند اینه که انگاری اصلا فهمیده نمیشوند توسط بقیه
بابا الناز جان! دختره...پسره سالم سرپا روبراه را با جاش میگذارند کنار تو اونوقت منکرانه لوله کشی کردی به خدا و نبی؟؟؟

لینک اصلی





سلام
دکتر چرا روانشناسا همش تو یه جا محصورن
خدایی حضورشون تو جامعه خیلی کم رنگه اصلا نیست
خودشونو به آزمایشگاه و کلاس و کارگاه و از این چیزا محدود میکنن
پس این حس همدردی با مردم و کمک کردن دیگران چی میشه
مردم باید بگردن دنبال شما یا شما بگردین دنبال مردم؟!!!
فقط یه سوال بود ببخشید اگه بد گفتم

=====================

دکتر شیری :

کسی که مریضه دنبال درمان میگرده و درمانگر نیز در سطح پیشگیری میره تو مردم. دو تا وظیفه مجزا

لینک اصلی




دکتر درامد یه روانشناس با مدرکفوق لیسانس روانشناسی یونگ متوسطش در المان انگلیس و... چقدر است ؟

=====================

دکتر شیری :

روانکاو ساعتی 80-60 پوند میگیرد...هفته ای 1 جلسه ...5 سال از هر مریض

لینک اصلی




دکتر چه جوری میشه به رندگی بعد از هدف گذاری معنا داد؟ هر چی میگردم توی کتابا گیج تر میشم لطفا راهنمایی کنیدخیلی ممنون.

=====================

دکتر شیری :

ببینید الهه گرامی...هدف گذاری امری جدای از نوع معنایی نیست که موقع تعیین اهداف از زندگیتون دارید...اینها با هم هستند...با هم رخ میدهند

لینک اصلی





ویتیلیگو که باعث نمیشه تو یهو بمیری یا کور بشی یا صبح پا شی ببینی فلج شدی، و دیگه نمیتونی راه بری....
اما خوب از لحاظ عاطفی قبول دارم که ممکنه بیشتر هم گاهی ضربه بزنه

=====================

دکتر شیری :

یعنی همینقدر مفهوم "شدت بیماری" را میفهمی که بکشه و ناتوان کنه؟
نسبت" بیماری با موقعیت بیمار" در فهم "عوارض عملکردی "بیماری خیلی مهمتر است
من خانوم دکتری زیبا را میشناسم که به علت نورینوما آکوستیکا توسط پروفسور سمیعی عمل جراحی مغز شد و حین عمل عصب فاشیال صورت اسیب خورد و صورتش کج و کوله شد. بعد از عمل میگفت کاشکی میمردم از اون تومور اما قیافه ام زشت نمیشد
دختری که بیماری لک و پیس دارد ، من جنس پسر هم میدانم خیلی درد عمیقی را تجربه میکند و نمیفهمم چطور توی دختر متوجه نمیشی این زخم را !!!
دختری که جای یک زخم قدیمی روی قسمت خارجی صورتش مانده سالها مشاوره گرفت تا بتواند با یک پسر صحبت کند بدون ترس
سعی کن مریض را عمیقتر بفهمی خانوم دکتر....این مهمترین چیزیست که از کسی مثل تو انتظار میره

لینک اصلی

نظرات (۱)

سلام آقای دکتر؛
من حدوداً چند سالی میشه که وسواس فکری-عملی خفیفی داشتم اما حدوداً یک ماهه که خیلی شدید شده طوری که دیگه نمیتونم ببه کسی دست بزنم و اگر کسی بهم دست بزنه محبورم اون قسمت لباس یا دست و صورتم رو بشورم، شدیدا موهای سرم رو میکنم ناخودآگاه. وسواس تکرار عدد و تکرار شست و شو بد اذیتم میکنه مثلا موقع دست شستن میگم باید 20بار دستم رو بشورم و....خیلی کلافه شدم لطفا راهنماییم کنید.ممنونم از لطفتون 
پاسخ:
                             با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید


             
                             با تشکر
                            علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی