سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

57

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ

پنجاه و هفتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




خیلی منتظر کلاس های مهارت عاطفی تون بودم
ولی اینکه بصورت کارگاه برگزار می شه.. یعنی دیگه خودتون به صورت متمرکز تدریس نمی کنین؟ یعنی پنجااه نفر همه باهم به صورت کارگاهی می خوان تکه درس هایی که شما می گین و دنبال کنن و تو گذروندن کلاس همه همکاری کنن؟

=====================

دکتر شیری :

شخصا بالا سر بچه ها می ایستم تا مهارتها را تمرین کنند

لینک اصلی





سلام اقای دکتر شیری من تازه با وبلاگتون اشنا شدم سوالی داشتم درمورد اختلاف سنی من دختری 22سالم لیسانس الهیات دارم به تازگی یه مورد ازدواج خیلی خوب برام پیش اومده این اقا پسر 32 سالشونه واز هر نظر که یه دختر به دنباله اونه برای ازدواج عالیه البته من خودم دنبال معنویاتم تا مادیات ولی همه چی رو داره سنگین و با نجابته میخوام بدونم 10 سال اختلاف سنی زیاده ؟؟؟؟؟؟ یا مناسب؟؟البته بستگی به سطح فکری دو طرفم داره اینارو میدونم
لطفا جواب بدید

=====================

دکتر شیری :

شما در ابتدا باید تعارضی که دارید را برطرف کنید یعنی تضادی که بین معنویت و ازدواج در ذهنتان هست
سپس باید گفت این ده سال اختلاف سن نیست که ملاکه بلکه میزان بلوغ شخصیتی شما و ایشون + بلوغ عاطفی و جنسی و اجتماعی است که تعیین میکند یک ازدواج چقدر موفق باشد و این یک مهارت است یعنی انتخاب کردن یک مهارت دقیق است که میتواندی یاد بگیرید تا کمترین خطا را داشته باشید

لینک اصلی





سلام دکتر می شه لطفا کتاب هایی رو که در دوره ها به بچه ها میدید اسماشون بگید که ما که امکان شرکت تو کلاسو نداریم حداقل کتاب بخونیم؟

=====================

دکتر شیری :

کلاس برای اینست که درک اشتباه از کتابها داره بچه های ما را داغون میکنه...تازه خود کلاس را هم اونی که خودش را به کری زده ، نمیگیره
نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان+ مردان کتابهای خوبی هستند

لینک اصلی





دکتر شیری دیشب داشتم رادیو گوش میدادم روانشناس گفت دوره ی روانکاوی 7 تا 8 ساله واقعا اینجوری اصلا ما تو ایران روانکاو به این معنی داریم؟

=====================

دکتر شیری :

من 5 ساله اش را دیده ام...در واقع مراجع همه زوایای خود ش را رصد میکند در این سالها

لینک اصلی





دکتر شیری عزیز چه ملاکی برای قطع یه رابطه دوستانه هست یعنی اگه کسی نه خانوادش به شما میخوره نه ارزش هاتون و رفتار هاتون مثل هم و چیزی به اندیشه شما نمی افزایه و سنش هم بیشتر مجاز به قطعش هستیم؟ خواهشا راهنمایی بفرمایید چون من هیچ متری ندارم در ارتباط با همجنسان یه دنیا قدردانی از شما برای سایت و وبلاگ قشنگتون

=====================

دکتر شیری :

محمد گرامی
اگر مواردی که نوشتید حاکمه، خب عملا این رابطه تمومه منتها میشه این کار را هوشمندانه انجام داد و بدون ایجاد حساسیت تمومش کرد...خیلی نرم تو یک بازه زمانی چند هفته ای قصه را تموم کنید
اگر هم لازمه صحبت کنید سریع این کار را انجام بدهید

لینک اصلی





جناب دکتر سلام
بنده تقریبا با مشکلی مشابه مزاحمتون شدم
من الان دانشجوی سال سوم دانشگاهم وحدود 6ماهه که یکی از همکلاسیام از من خواستگاری کردن بعد از مشورت های زیاد با یکی از استادامون با خانواده من در میون گذاشته شد(خانواده اون اقا در جریان بودن) وپس از مخالفتهای زیاد موافقت شد که بعد از اتمام درس هر دوی ما خواستگاری بصورت جدی انجام بشه
تا اینکه چند روز پیش پدر ومادر ایشون برای اولین ملاقات به دیدن من توی دانشگاه اومدن
خیلی ساده ودر حد احوال پرسی
سوالی که دارم این است که ایا با وجود اینکه خانوادم در جریان نیستن مشکلی ایجاد نمیکنه بعدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید بگم هم خودشون هم خانوادشون کاملا مقید هستن
خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین

=====================

دکتر شیری :

مشکلی نیست ...اتفاقا موجب شناخت میشه برای شما

لینک اصلی





جناب دکتر من 1سوال از حظورتون دارم. البته شاید این مسئله واسه فرهنگ ما تابو باشه اما دوس داشتم نظر شما رو هم بدونم
من یه جا خوندم نوشته بود از اقایونی که قبل از ازدواج درخواست sex میدن باید دوری کرد و نباید باهاشون ازدواج کرد من این جمله رو اصلا قبول ندارم البته نمیگم باید بی بندو بارم بود. بدبختی اینجاس خیلی چیزا تو فرهنگ ما غلط جا افتاده.

"میدونید من الان نزدیک به بیست و نه سال سن دارم و بنظرم وقتی دو نفر همدیگرو دوس دارن و قصدشون سوء استفاده از همدیگه نیس با عقل و منطق میتونن با هم رابطه داشته باشن میدونم فرهنگ ما خیلی چیزا رو بر نمیتابه و اینم میدونم خیلی کارهایی که ادمای کشور ما انجام میدن دور از چشم بقیه اس"

میشه در این موردم نظرتونو بگین؟!ممنون و همیشه شاد و موفق باشین.

=====================

دکتر شیری :

فارغ از بحثهای فرهنگی و عقیدتی که مردم دارد، تجربه جنسی پیش از ازدواج در ایران برای دخترها پر هزینه تر از پسرهاست و گاهی غیر قابل دفع است این هزینه
من میدونم آدم به آدمش فرق میکنه و لذا دستورالعمل کلی ندارم در این زمینه

لینک اصلی





سلام اقای دکتر میخواستم نظر شما را بدونم که تو مقاسیه تی ای و سی بی تی کدوم بیشتر نظر شما را جلب میکنه من یه دوست زبان شناس دارم که روانشناسی هم خونده میگه سی بی تی تو قسمت معنایی قوی اما بعضی وقتا ادم را گنگ میکنه چون فکریافت نمیکنی اما میگه تی ای به شما سرنخ کلامی رفتاری میده یعنی به ازای کلی از رفتار های انسانی 3 تا واژه داری که میتونی خودت تو اون دسته ها ابراز کنی من نظرم رو ترکیب دوتاست نظر شما چیه باتشکر قبلی از شما

=====================

دکتر شیری :

من سالها تحلیل رفتار کار کرده ام و آموزش خیلی دیده ام و از اینرو بیشتر بلدم که نظر بدهم اما شناخت رفتاری را کمتر آموزش دیدم. شاید درست تر این باشه که بعضی اختلالات به بحثهای تحلیلی بیشتر جوب میدهند و بعضی به سی بی تی
مثلا درمان افسردگی سی بی تی سریعتر جواب میدهد. غییر رفتار های هر دوشن را من دیده ام و ای به کمپلیانس مریض بر میگردد

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی