سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

64

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ

شصت و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام
استاد من با یه لیسانس غیرمرتبط و شغل غیرمرتبط ولی با انگیزه و علاقه مرتبط! امسال ارشد روانشناسی قبول شدم، با توجه به اینکه لیسانسم مرتبط نبوده و اکثر همکلاسیام هم لیسانس و هم شغلشون مرتبطه الان خیلی ولع مطالعه و شرکت در کارگاه های مختلف رو دارم، منتها بخاطر تداخل کارگاه های مباحث مورد علاقم مثل هیپنوتراپی با ساعت کلاسام یا ساعت کاری، کارگاه های دیگه ای رو میخام شرکت کنم مثل خانواه درمانی، آموزش مهارت قاطعیت! و... منتها شک دارم که این وقت کممو تماما اختصاص بدم به یک مبحث (هیپنوتراپی یا مثلا سی بی تی) بهتره یا همون کارگاه های پراکنده رو ادامه بدم تا وقتش؟؟
ممنون که هستید...

=====================

دکتر شیری :

اولا تبریک ثانیا بیشتر تمرکزتون رو درسهای دانشگاهیتون باشه
سوم اینکه وقتی نوک میزنید به سبکهای مختلف بهتره مذاق خودتون را ‍پیدا کنید ولی همچنان نظر من بر درسهای دانشگاهیتون هست
اگر بالینی میخوندی متاسب با هر مریضی که میبینید برید مطالعه کنید با هدایت اساتید

لینک اصلی




سلا اقای دکتر شیری خواهشا پاسخ من را اگر شد بدهید 26 سالمه متاهل و یک ادم مذهبی شکر خدا زندگیم با همسرم خیلی خوبه همه جور ازعاطفی مالی و... حمایتم میکنه دکتر شیری چند وقت یکی از پسرهای همسایه مان وقتی من میرم لباس پهن کنم یا شده چند جای دیگه بد من را نگاه میکنه البته بالاخره همسایه است و مثل خیلی ادم های عادی دیگه ممکنه چشم تو چشم بشیم اما اقای دکتر من جدیدا دچار دو به شکی میشم میگم نگاه عادی کرد یا نگاه ناجور دیگه از کنترل کردن نگاه این اقا خسته شدم ناگفته نماند که همسرم بسیار منطقی است اما من واقعا گیر کردم که بالاخره نگاهش عادیه یا ناجور برا همین نمیدونم چیکار کنم در واقع این همه سر شما درد اوردم که بپسرم من چه جوری فرق این 2 را تشخیص بدم شرمنده ام من خیلی رو این مساله وقتگذاشتم نتونستنم کاری کنم لطفا راهنمایی بفرمایید خدا خخیرتان بدهد

=====================

دکتر شیری :

اگر حس میکنید به عنوان یک خانم که نگاهش غیر عادی هست، پس یه چیزی غیر عادی است اون وسط...مراقب باشید

لینک اصلی




اقای دکترعقل محوربودن بده؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

بد نیست ولی لزوما باعث نمیشه همیشه کار آدم راه بیفته

لینک اصلی




سلام
جواب کامنت من رو ندادید،یه کوچولو دلگیر شدم و البته می دونم سرتون شلوغه اگه یه لطفی بکنید و بیشتر در مورد کلاش پنجشنبه بنویسید و بفرمایید تو کلاس ها علاوه بر ویژگی خانم هاب عقلایی چه مباحث مرتبطی مطرح میشه ،ممنون میشم
من خیلی از عقلایی بودنم ضربه خوردم و حرف دیگران رو خیلی تحمل کردم دنبال راه حل هستم که از این حالت یکم بیام بیرون ، چی کار بکنم بهتره ؟

پ.ن : سعی کردم پیام کامل بدم ، همون طور که شما در کلاس های جمعه بهمون یاد می دید

=====================

دکتر شیری :

سلام
اگر دانشجوی مهارت ارتباطی هستید ، بهتره وقتش سر کلاس آرکتایپ خودتون این مباحث را بگیرید. بااین حال در ارکتایپ آتنا تعادلی احتیاج است که باید حاصل شود با بروز سایر ارکتایپها تا این زن از عقلانیت خود در جایی استفاده نکند که عملا باید با عقل سکوت کرد

لینک اصلی




دکتر شیری گرانقدر اگر میشود کوتاه نظر خود را راجع قانون جذب بنویسید اخیرا جناب دکتر من شاهد مشکلاتی در فهم دوستان جوان از این مساله ام که کم نیست متاسفانه دوستان با نتیجه نگرفتن شروع به تعمیم این موضوع به تمام مسائل روانشناختی میشوند

=====================

دکتر شیری :

من نظرم را سر جلسه اول نبوغ زندگی گفته ام. قانون جذب کنار سایر قوانین زندگی موارد نقض دارد و چون نقابی شده واسه تنبلی همه مردم

لینک اصلی




دکتر شیری صادقاته اگر تو یه جمعی دوستی شروع کنه به بد وبیراه گفتن و فحش ناموس گفتن شما چیکار میکنید میرید یا میمونید ضمن اینکه میدونید بازم با این شخص چشم تو چشم میشوید و برخورد دارید

=====================

دکتر شیری :

اگر زن و بچه نشسته باشه و فضا شوخی نباشه بیرونش میکنم .

لینک اصلی




خدایی نظر شما راجع دکتر شاهین فرهنگ چیه با صداقت بیرحمانه لطفا بگید

=====================

دکتر شیری :

اینجوری که شما سوال کرده اید بهش میگن استفهام انکاری یعنی خودتون جواب منفیتون را دارید در بطن سوال کردنتون و میذارید تو دهن ما! چرا ما را اذیت میکنی الینا؟؟
خب اگر از یکی خوشت نمیاد برو مطمئن شو چقدر محق هستی

لینک اصلی




اقای دکتر پس شما با موارد الهام بخش موافقید یه کتاب الهام بخش معرفی میکنید مرسی از وبتون که یه طعم خاصی میده به زندگیمون

=====================

دکتر شیری :

همه مجموعه غذای روح( مارک ویکتور هنسن) به من روح میده
کتابهای کریستیتن بوبن نیز اگر اهل ادبیات هستید خیلی لطیفه
مثنوی به من خیلی روح میده

لینک اصلی




سلام
آقای دکتر میشه یه زن ترکیبی از چندتا تیپ زنانه که معرفی کردین باشه؟

=====================

دکتر شیری :

اری ولی نحوه بروزش فرق میکنه که کل آرکتایپ باشه یا جنبه ای از آرکتایپ یا پروجکشن آن باشه

لینک اصلی




جناب دکتر سلام ،تعابیر عرفانی اهل دل و چیزهای دیگر اصلا برای پنهان کردن ترسها و نگرانیها و نادانیهای انسان ها ساخته شده است و نه چیز دیگر به همه این چیزها پناه می بریم فقط برای اینکه احساس آرامش کنیم

=====================

دکتر شیری :

کم لطفی فرمودید...احساس آرامش در برابر ارتفاعی که معرفت به آدمی میدهد شبیه یک شوخی است
الان ما را ببرند بالای یه برج 100 طبقه بگن نگاه به پایین کن....کف دل آدم میریزه...ارامش کجا و اون ارتفاع کجا
معرفت به آدمی نگاهی میدهد که در یک لحظه کل تاریخ و جغرافیا را میتواند رصد کند....چنین چیزی شما را از غم نان و کار و....جدا میکند ولی چیزی که بهتون میدهد اصلا اسمش آرامش نیست
مولوی فرمود
ای دوست شکر بهتر یا آنکه شکر سازد
خوبی قمر بهتر یا آنکه قمر سازد
بگذار شکرها را بگذار قمرها را
او چیز دگر داند او چیز دگر سازد
این جمله ورای ارامش است کوشای عزیزم...من به این می اندیشم که معرفت که امثال مولوی دارد میسازد چرا دست بعی ها در حد قرص زاناکس میشود؟ یه فرایندی تو خود آدم است که کارکرد این مفهوم بلند را تغییر میدهد

لینک اصلی


نظرات (۱)

سلام آقای دکتر
واسه کسایی ک تو تهران نیستن و شهرای کوچیکن ، بهتر از سایت چیزی دیگه پیدا نمیشه
متاسفانه همیشه شهرستانیا ضربه خوردن
من تا حالا خیلی از مباحث مفیدی ک شما میگین رو مطالعه کردم
حتی تک تک کامنتها رو
میخواستم مطالبی که به صورت کارگاه برگزار میشه رو یه جوری تو وب هم بذارین ک ما هم بتونیم از این دانش و اطلاعات استفاده کنیم
خداشاهده من سعی میکنم همه ی چیزایی ک تا الان از شما خوندم رو به دیگران هم بگم
چون اطراف ما مشکلات مردم زیاده همش هم به خاطر ناآگاهیه

باز هم تشکر
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید



             
                             با تشکر
                            علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی