سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

65

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ب.ظ

شصت و پنجمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




سوالی دارم دکتر با این همه روش به نظرتون با روش های هورنای و ادلر و میشه درمان به طور عملی صورت بگیره یونگ را جز این افراد نیاوردم چون تو قسمت سایه ها خیلی از مبا حث شناختی را هم پوشش میده منظورم این نیست مه این افراد نظریاتشون کاربردی نیست منظورم انکه برای مراجع سخته

=====================

دکتر شیری :
روشهای تحلیلی درصد کمی از درمان را در دنیا به خود اختصاص میدهند(10%)
اگر مریض analytic minded باشه پاسخش به درمان رضایت بخشه
لینک اصلی





دکتر شیری عزیز 2 سال بیش دوره ی ارتباط موثر را امدم به حق مطالب شما خیلی کاربردی بود از اونجایی که وقتی برا دوستام خلاصه مباحث را تعریف کردم اونا نتیجه گرفتن دکتر عزیز من یه پسر 25 سالمه اما به شدت خجالتی بد جور توم مونده همش هم همه بهم میگن چقدر خجالتی هستی رفتم دوره ی روان درمانی باز بد نبود اما دکتر جان هنوز لحن صدام به طور ناخوداگاه نازک میشه همش تحت کنترل خانواده قرار میگرم میگن خجالتیم دکتر مشاورمو عوض کردم گفت بهترین راهش رفتار درمانی میخواستم از شما راهنماییم کنید و بگید چقدر زمان میبره صمیمانه سپاس گذارم

=====================

دکتر شیری :
من فکر کنم قصه در پیش نویسهای خودت باشه که نمیتونی صدات را ازاد کنی راحت و بی استرس حرف بزنی
کتاب ماندن در وضعیت آخر بخش پیش نویسش را یه نگاهی بزن تا بهتر منظورم را موجه بشی
رفتار درمانی نیز خیلی کمک میکنه بهتون
لینک اصلی




دکتر به هر چی معتقدی من را راهنمایی کنید برداری دارم تازه ازدواج کرده نمیتونه با همسرش رابطه ی جنسی برقرار کنه خیال میکنه اگه این کار را بکنه تجاوز کرده به یه دختر 10 ساله میگه همش در زمان رابطه تمام فحش های ناموسی که خورده یا نگاههای بدی که به ناموسش کردن میاد تو ذهنش تمامی خاطرات بد رفتار های بدی که با هاش شده دکتر روانشناس روانکاو سکسولوژیست هم بردیمش میگن مثل اینکه تو این زمینه مسخ شده باشه چیکار کنیم دکتر کار داره گیر میکنه من که اینقدر براش نارحتم موهام شروع کرده به ریختن دستم به دامنتون تو رو خدا کمک کنید عقلم به جایی نمیرسه

=====================

دکتر شیری :
اولا درگیری ذهنی شما با این قضیه غیر عادی است یعنی اساسا بنا نیست اینقدر در زندگی ایشان احساس مسوولیت کنید و این میتونه ناشی از این باشه که خانواده شا در مجموع به ایشون نگاه یک فرد بالغ نداره که تا این حد همه جزئیات زندگیش را میدانید ! بحث دیگر اینست که این موضوع خیلی هم نادر نیست یعنی تصور مرد از همسرش بیش از اینکه هورمونی باشد ، مقدس میشود و اسطوره ای
درمانش اسان نیست اما سکس تراپیستها حتما از طریق تحلیل بیمار به او کمک میکنند تا با این موضوع روبرو شود ( معمولا در تخیلات جنسی افراد دیگر هیچ مشکلی براشون نیست ولی برای همسر خودشون هرای تسخیر شده میاد بالا)
لینک اصلی





سلام

آقای دکتر من پزشک هستم وامکان رفتن به مسافرت اروپایی هم دارم. اما بنظر من هم لزومی نداره شما اینجا با آب وتاب خاطرات سفرتون رو بنویسید .اینجا ضمیمه همشهری نیست و دفتر خاطرات الکترونیکه شماست اما مردم از شما به عنوان یک روانشناس شناخته شده که برنامه تلویزیونی هم دارید توقع جوابهای سنجیده تر وپخته تری دارن. وطبعا مطالب وبلاگ شما باید با دقت و خساسیت بیشتری نوشته بشه چون ممکنه برای بعضی ها حکم رفرنس رو پیدا کنه.
موفق باشید

=====================

دکتر شیری :
دکتر شیری
رفرانس یعنی آدم متعادل و من معتقدم تعادل یعنی فعالیت یعنی سفر یعنی همسرداری یعنی معنا یعنی کتاب و فیلم ...این وبلاگ همچین قصدهایی دارد . اگر شما قصد دارید ویترین تزئین شده یک متفکر را ببینید ،جای خوبی نیامده اید. خوبیش اینه اکثر اون آدمهایی که دوست دارید بنده را مثلشون کنید نه جوابی میدهند نه هرگز دستتان بهشون میرسد نه اجازه میدهند نقدشان کنید...
مطلب آخر: تابلوی راهنمایی بیش از اینکه رنگ و جنسش مهم باشد ، جهتی که نشان میدهد مهم است...جهت را گم نکن دکتر ...
لینک اصلی





دکتر یه ادم 20 ساله میتونه تو 22 سالگی مستقل بشه

=====================

دکتر شیری :
اگه سوال کردی علیرضا جان باید عرض کنم خیر زیرا استقلال مفهوم عظیمی است
لینک اصلی





چقدر سخت بود. دکتر اگه یه رابطه ای تموم بشه چقدر میشه امیدوار بود که دوباره درست بشه؟ یعنی تا کی میشه صبر کرد؟

=====================

دکتر شیری :
بستگی داره فاطمه گرامی...بعضی وقتها برمیگرده و اکثرا نه
تازه اونایی که برمیگرده مثل اولش نباید بشه و نمیشه
لینک اصلی





دکتر شیری یه سوال تخصصی دارم استادمون داشت امروز میگفت مهم ترین توانایی درمانگر تو درمان تغییر نقطه ی تمرکز افذاد نسبت به محیط و خاطرات واقعا اینجوریه اگه اینجوری خوب ما میرفتیم فقط هیبنوتیزم یاد میگرفتیم بعد هم میگفت ما اینقدر اسیب شناسی و ... میخونیم برای تشخیص و کاهش مقاومت مراجع

=====================

دکتر شیری :
دیدگاه ایشون رو بعضی مریضها واقعا جواب میده...حئاقل شناختی ها که خیلی به تغییر رفتار در این رویکردها باور دارند و کم هم نتیجه نمیگیرند
بعدشم ملیکای گرامی میگه میشه بدون پاتوژنز یک اختلال رفت سراغ لایه های عمیق تر؟؟؟
لینک اصلی





من مبتلا به واژنیسم بودم و به همین خاطرجدا شدم.سه ساله میرم پیش روانکاو.ایشون تشخیص دادن بهتره همراه با درمانهای دیگه هیپنوتیزم هم بشم .ولی طی 7 جلسه من اصلا هیپنوتیزم نشدم.بنظر شما علتش چی بوده؟

=====================

دکتر شیری :
حقیقتش من خودم هم هیپنوز نشدم با اینکه مقاومتی هم نکردم...نمیدونم دلیلش چیه...
لینک اصلی





وای دکتر منو بدتر اژیته می کنین با این رفتارتون

=====================

دکتر شیری :
دختر خوب ! اگر فکر میکنی من موظفم هر بار طبق سلیقه خودت عمل کنم شاید باید تجدید نظر کنی در کامنت گذاشتن. من از ظهر سر کلاس بودم نرسیدم کامنتها را تایید کنم و اگر این رفتارتون و هیجان زدگیتون تکرار بشه ، دیگه گفتگویی با بنده نخواهید داشت
لینک اصلی





دکتر شیری عزیز چرا سخته وقتی میخوای از دانش استاد رد بشی و حالا دیگه نتونی ارتباط شاگرد و استاد باشه وقتی غرور استاد نمیذاره بعضی وقت ها هم خود ادم مغرور میشه یه جوریایی میخواد به استاد خودی نشون بده بگه تو از اولشم چیزی نبوده ؟

=====================

دکتر شیری :
envy نوعی رفتار تهاجمی است در اتاق درمان که مراجع نسبت به درمانگر می یابد. همچنین بیمار وقتی داره خوب میشه نوعی شورش علیه درمان و درمانگر پیدا میکند ! اتفاقا علامت استقلال روانی است و خوب است !
منتها خارج بحثهای تحصصی ما مسائلی داریم مرتبط به حوزه فردی و شخصیتی. آدم نباید چشم سفید باشه
لینک اصلی

نظرات (۱)

سلام اقای دکتر راستش بنده چند سالی هستش که دچار زود انزالی شدم یعنی انزال حدودا 5 ثانیه یا کمتر اتفاق می افته،در زیر بیضه ها همیشه یه سوزشی وجود داره و معمولا هر شب موقعه خواب انزال صورت می گیره و مایع منی بدون حالت جستن خارج میشه ولی حالت شهوتش وجود داره می خواستم بدونم ایا مشکل من قابل درمان هستش باید چه کار کنم؟ممنون میشم
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 


              
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی