سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

66

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ب.ظ

شصت و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر خسته نباشید
در شروع یک رابطه به پسری 29 ساله که قبلا با 5-6 دختر دوست بوده و رابطه ج ن س ی هم با هاشون داشته چقدر میشه اعتماد کرد؟

=====================

دکتر شیری :
واقعا نمیشه اظهار نظر کرد...فقط چرا اینقدر روزه شک دار دارید میگیرید؟
لینک اصلی





سلام دکتر عزیزخسته نباشید
من یه سوال داشتم که نمیدونم شاید یه ربطهایی داشته باشه بااین موضوع!دکترمن یه خواستگاردارم32ساله چند جلسه ای که باهاش صحبت کردم تفاهمات فکری زیادی داریم ولی من اصلا جذب این آقانشدم نمیدونم چرااین آقا از18 19سالگی کار کرده شایدروزی12ساعن والانم از8صبح تا10 11شب کارمیکنه حتی جمعه ها4 5 ساعت کار میکنه!موقعیت مالی و اجتماعیش خیلی خوبه ولی حتی یک دوست صمیمی نداره وتاجایی که من فهمیدم آدم فوق العاده درونگرایی و من نسبت به اون خیلی برونگرا هستم(من25سالمه)میگه وقتی ازدواج کرد میخوادکارشو تعدیل کنه!!!دکترنمیدونم واقعا چی درسته وواقعا هم جذبش نشدم انقدرکه کتابی حرف میزنه احساس میکنم سرکلاس اخلاق نشستم!مامانم هم خیلی به فشار میاره هی میگ دیگه همچین موقعیتی پیش نمیادخلاصه من خیلی میترسم!!کاش شما نظرتون رو بم بگین دکتر شیری(راستی من روانپزشک که رفتم گفتن افسردگی دارم ,3تاقرص بهم داد)

=====================

دکتر شیری :
ببینید الناز اگر افسردگی دارید و نیاز دارویی، باید درمان را دنبال کنید. اما بحث این خواستگاری که دارید، به خودش بگید به نظرتون یه هوا عصا قورت داده است و معتاد به کار و میترسید نتونه رهیدگی لازم برای ازدواج را داشته باشد...بگید تا بتونه فکر کنه
لینک اصلی





سلام آقای دکتر
من در یک رابطه یک سال و چهار ماهه قرار دارم و میخوام تمومش کنم اما هر بار تصمیم میگیرم تموم بشه سر درد بدی میگیرم یک بار توی رابطه مون 2 ماه قهر بودیم من تقریبا یک چهارم زمان رو سر درد داشتم و زیاد میخوابیدم من 29 ساله و مهندس برق هستم از نظر مالی مستقل فرزند اول خانواده و ایشان اولین دوست پسر من هستند و چند ماه پس از شروع رابطه قصد ما تبدیل به ازدواج شد ایشان خیلی دروغ میگویند و بیشتر دروغهایشان در مورد مسائل مالی هست چه کنم مرسی

=====================

دکتر شیری :
برای سردردتون برید دکتر و رابطه را با قدرت تمام کنید بانو
لینک اصلی





سلام
وقتتون بخیر.
آقای دکتر من تا به حال شما رو حضوری زیارت نکردم سعادتش رو نداشتم.اما هر وقت دلم می گیره و احساس تنهایی می کنم یا وقتی میام به وبلاگ شما سر میزنم خدا رو شکر می کنم که شما هستید و فکر می کنم اونقدرها هم تنها نیستم نمی دونم چرا اما فکر می کنم هنوز میشه تحمل کرد.من آدم خیلی بدی هستم نمی تونم کسی رو دوست داشته باشم و کسی هم من رو دوست نداره اما شما رو دوست دارم و خدا رو شکر می کنم که هستید .خدا شما رو خیلی دوست داره.ممنونم که هستید همیشه سلامت و پایدار باشید

=====================

دکتر شیری :
فروغ عزیز
کسی که این متن بالا را نوشته خیلی شهامت تو وجودش داره...و کسی که شهامت داره، هستی یه قصه های دیگه ای براش سروده بانو...
لینک اصلی





سلام . ممنونم از پاسختون
خودمم واقعا نمی دونم چرا ؟؟! با این که پیش مشاور هم رفتم و با قاطعیت بهم گفتن صد در صد اشتباست و این رابطه اصلا در حد شخصیت تو نیست، ولی نتونستم به طور کامل تمومش کنم... خودم اجازه دادم که اگه خواست بهم زنگ بزنه ، sms بده.
من تا الان با هیچ پسری دوست نبودم و کسی هم اینو باور نمیکنه! اکثر دوستان و اطرافیانم ازدواج کردن و مرتب منو به خاطر ازدواج نکردن یا حتی نداشتن دوست پسر سرزنش میکنن! در مقابل همسراشون اکثرا تعریف میکنند و میگن رها دختر خیلی خوبیه و ... وحالا من موندم و این بلاتکلیفی که پیشنهاد دوستی رو بپذیرم یا نه ؟!
و اینکه دختری که فعلا قصد ازدواج نداره و از خانواده ، زیبایی و موقعیت خوب اجتمائی برخورداره حتما باید دوست پسر داشته باشه ؟!!

=====================

دکتر شیری :
دکتر شیری:
نه! کی گفته باید دوست پسر داشته باشه!!!؟؟؟
لینک اصلی





دکتر شما بیشترین مطالعتون تو روانشناسی چه سنی بود حدود 20تا 25 یا 25 تا 30؟

=====================

دکتر شیری :
نمیدونم واقعا چون مطالعات مطالب عمومی و کتب خودیاری و...که مال موقع نوجوانیم بوده
لینک اصلی





سلام دکتر اینهمه منبع اطلاعاتی تو دنیاس من گیجم دکتر ادم چند تا مسیر میتونه به زندگیش بده میشه تو 4تا زمینه حرفه ای میشه خوب عمل کرد یا فقط مجاز به یک حرفه وشغلیم خواهشا پاسخ من را هرچند کوتاه هم که شده بدهید

=====================

دکتر شیری :
سپهر جان! اطلاعات زیاد که نباید نگرانتون کنه...شما بناست در مجموع اخلاق داشته باشی و مرز بندی تو زندگیت حالا تو هر رشته ای که دوست داری. شما لوله کش خوبی بشی عالیه زیرا دسترسی به پزشک خوب، تایپیست خوب و...پیدا میکنی
لینک اصلی





سلام دکتر
نمی دانم چرا از زمانی که سر کلاس های ارتباطات می آیم ارتباطم کمتر شده، منظورم دوستان علی الخصوص همکارانم است .لطف می کنید همین جا جوابم را بدهید؟با تشکر

=====================

دکتر شیری :
نسرین گرامی
آدم محتاط تر میشه وقتی متوجه میشه چقدر مهارت ارتباطی داریم ...این یعنی شما دارید یاد میگیرید تغییر را
لینک اصلی





سلام

"تراپی" یعنی چی؟

بعدم اینکه من کلی سوال دارم راجع به کودک والد بالغ یا مثلا حرفهایی که میزنید سر کلاس احساس میکنم مشکل منه اما نمیدونم درسته یا نه چطوری میتونم جواب سوالامو پیدا کنم؟ سر کلاس دوست ندارم جلوی جمع سوال بپرسم. مثلا یکی از سوالام اینه که گفتید بعضیا خودشونو دار میزنن یعنی قبل اینکه دیگران بخندن خودشون به خودشون میخندن و اینجوری کودکشون رو له میکنن خب من نمیدونم خنده هام کجا معنی خودکشی میده چون کلا ادم خنده رویی هستم. بعد اینکه ممکنه من انقد کودکمو له کرده باشم که حالا لجباز شده باشه؟ احساس میکنم بی حوصلگیام سر درس دقیقا مثه بچه هاس
از این سوالا زیاده چیکار باید بکنم؟

=====================

دکتر شیری :
سر کلا خوبه وارد بحث بشید...اینطوری با یک جواب ، پاسخ خیلی از سوالاتتون را میگیرید
لینک اصلی





اقای دکتر سوالم به این پست مربوطه ایا خودارضایی بیش از حد سبب ریزش مو میشود ؟ ذهن یکی از دوستانم بسیار درگیر اما من جواب منطقی ندارم بهش بد م در حد یک بله یا خیر بفرمایید

=====================

دکتر شیری :
خیر ! اما هورمون جنسی مردانه باعث ریزش موی مردانه میشود و چربی فولیکولهای مو را تشدید میکند . شستشوی موها با مثلا سینره گریپ فروت + مصرف پروپشیا با نظر پزشک خیلی به این تعدیل کمک میکنه
لینک اصلی

نظرات (۲)

سلام
  • بهناز 19ساله
  • سلام من یساله که نامزدم نامزدم زیاد بم توجه نداره میگه من ب فکر یه زندگلم میگم.من چی.میگه نمیدونم میگم اول.باید ب من فکر کنی.بعد زندگی.فکر میکنه میخام باهاش بهم بزنم من باید چیکار کنم که درس شه؟
    پاسخ:
    با سلام

    متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

    برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید


    http://porsesh24.com


    با تشکر از حسن توجه شما
    علی قشقایی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی