سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

77

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۱۳ ب.ظ

هفتاد و هفتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام اقای دکتر خسته نباشید بالا خره ما نفهمیدیم روانشناسی کجا کاربرد داره روانشناسی کجا کاربرد داره؟

=====================

دکتر شیری :

روانشناسی در حوزه کارکرد روان به تحقیق میپردازد و تفکر/ حافظه/ خلاقیت و...را برررسی میکند ( روانشناسی عمومی)
روانشناسی بالینی به بیماریهایی میپردازد که فرد را دچار بهم ریختگی روانی میکند و از تکنیکهای مختلف روان درمانی استفاده میمند تا بالانس بیمار را برگرداند
روانپزشکی به اختلالاتی در روان میپردازد که معمولا شدت بیشتری دارند و معمولا مداخله دارویی نیز احتیاج دارند
روانکاوی یک شیوه است که درمانگران مختلف با استفاده از حرفها و رفتارهای بیمار به تحلیل او و رابطه گذشته و الان و آینده او میچردازند و بازیهای روانی را می یابند و دلایل تصمیمات آدمی را رصد میکنند
مثلا در افسردگی ممکن است روانشناس بالینی متوجه شود که شیوه زندگی بیمار او را به نا امیدیهای شدید میکشاند . روانپزشک برای تاثیر گذاری درمانهای روانشناس به بیمار سرترالین تجویز میکند و پیگیر پاسخ بیمار به دارو میشود
روانکاوی شیوه ایست که هر ی از این دو نفر میتوانند استفاده کنند تا تاثیر پدر مثلا غایب بیمار را در کودکی مضطرب او ردیابی کنند

لینک اصلی





سلام اقای دکتر اقای دکتر من الان سال دوم دبیرستانم رشته ام تجربی به روانشناسی علاقه دارم اما نمیدونم بین روانشناسی و روانپزشکی چه تفاوتی هست وقتی روانشناسی تخصصت چیه و وقتی روانپزشکی تخصصت چیه منظورم زمینه های تحقیقاتی این دو هم هست شما اگه میشه یه توضیح مختصر بدید و کتاب هم اگه تو این زمینه هست معرفی بفرمایید

=====================

دکتر شیری :

روانشناسی در حوزه کارکرد روان به تحقیق میپردازد و تفکر/ حافظه/ خلاقیت و...را برررسی میکند ( روانشناسی عمومی)
روانشناسی بالینی به بیماریهایی میپردازد که فرد را دچار بهم ریختگی روانی میکند و از تکنیکهای مختلف روان درمانی استفاده میمند تا بالانس بیمار را برگرداند
روانپزشکی به اختلالاتی در روان میپردازد که معمولا شدت بیشتری دارند و معمولا مداخله دارویی نیز احتیاج دارند
روانشناسی از علوم اناسنی دانشجو میگیرد/ بالینی و روانپزشکی از تجربی. بعد از پزشکی عمومی برای تخصص میتوان رفت و روانپزشکی خواند
مثلا در افسردگی ممکن است روانشناس بالینی متوجه شود که شیوه زندگی بیمار او را به نا امیدیهای شدید میکشاند . روانپزشک برای تاثیر گذاری درمانهای روانشناس به بیمار سرترالین تجویز میکند و پیگیر پاسخ بیمار به دارو میشود
روانکاوی شیوه ایست که هر ی از این دو نفر میتوانند استفاده کنند تا تاثیر پدر مثلا غایب بیمار را در کودکی مضطرب او ردیابی کنند

لینک اصلی





اقای دکتر من یه مساله ای برام پیش اومده از هرکسی هم راهنمایی میخوام یا نمیدونه چی بگه یا جواب های عجیب غریب میدن اقای دکتر چند روز پیش پسر مستاجرمون موبایل دستش بود و خیلی ثابت با زاویه مشخص موبایلش رو به رو تراس خونه ی ما بود همسرم هم رفته بود گل را اب بده و خوب حجاب هم نداشت من هر چی فکر کردم نمیدونستم چیکار کنم از یه ور خیلی صحنه واضح بود از یه ور هم خوب نمیشه به مردم الکی انگ زد البته یکم اخلاق پسر پا به جا نیست اما خوب نمیشه بیخود مشکوک شد نمیدونم چیکار کنم راستش چند شب نمیتونم بخوابم لطفا کمک کنید

=====================

دکتر شیری :

من فکر میکنم ترس شما از رویارویی داره اذیتتون میکنه. میتونید بهش بگید مستقیما و تذکر بدید که نمیخواهید این موضوع تکرار بشه

لینک اصلی





دکتر جان کودکتون خورده انگار از ورود آقایان همشهری جوان به حیطه شما.

=====================

دکتر شیری :

من خودم از "آقایان همشهری جوانم " باحال
و رفیق اون نویسنده هستم
و آرکتایپ حیطه من و بابام نیست !

لینک اصلی





چادری ها که خیلی راحت ازدواج می کنن! اینجا منظورتون از مذهبی دقیقا چی بود؟

=====================

دکتر شیری :

نه واقعا ! بچه های تحصیل کرده شون که خانواده های دولتی ندارند آسون ازدواج دلخواهشون را ندارند

لینک اصلی





سلام.میشه لطفا بفرمایید یه استاد تو شرایط الان دانشگاهها چه جوری باید درس بده.؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

متدولوژی درس بده نه فقط اطلاعات
طرز استفاده از resource ها را یاد بده
update باشه
و با دانشجوها رابطه خوبی برقرار کند و شرایط رشد غیر دانشگاهی آنهایی که لیاقت دارند را فراهم کند

لینک اصلی





مژگان گل گفتی!
منم خیلی وقته دلم فقط یه نخ سیگار می خواد اما هی جلو خودمو گرفتم...
اما الان که می بینم دکتر شیری که سرور ماست و از ما کل چیز بیشتر حالیشه می گه ماهی یکی دو نخ چیزی نیس امروز اولیشو زدم...

پاینده باشی دکتر که مث بقیه دکترا نیسی...

=====================

دکتر شیری :

میگم سایر حرفهای این دکتر را گوش کردی که این یکی را رو هوا زدی؟؟؟

لینک اصلی





با سلام آقای دکتر روم نمیشه سر کلاس ازتون این سوال رو بپرسم حالا شما کلاس یا اینجا لطف کنید جوابش رو بدهید. آقای دکتر این آدم های ان افی (ایده آل گراها) بدبخت ترین آدم های روی کره خاکی هستند. کسی که بلد نباشه نه بگه بیچاره است مخصوصاً اگر تو اداره های ایران کار کنه چون فقط و فقط می خوان ازش سو استفاده کنند و کارهای خودشون رو به او تحمیل کنند. 5 سال با یه نفر همکار بودم تقریباً رده بعد رییس بود کل 5 سال تا خونه دار شد اجاره های منزلش رو می بردم می دادم و هر با کلی خودم رو لعنت می کردم. تا حالا کلی هزینه کردم و مشاوره رفتم برای این که نه گفتن رو یاد بگیرم. سو استفاده های همکارانم یادم می افته کلی عصبی می شوم. دو تاش داغه داغه برای دیروزه
1-دو تا از همکاران می خواستند آزمون ثبت نام کنند خوب باید پول پرداخت می کردند تو این بارون سر ظهر رفتم بانک پول پرداخت کردم کلی حرص خوردم بابا نه! بگونه آزمون پول می خواد برو پول بریز فیش رو بیار ثبت نامت کنم. اصلا به توچه مگه تو کافی نت داری!
2-باز دوتا از همکاران یکی شون همونی که اجاره‌هایش رو پرداخت می کردم می خواست با یه نفر دیگه تو یه کاری شریک بشوند این طرف از اون زبل های روزگاره تو بازار کار کرده حسابی پیچوندش، گفت ولی خانم فلانی می تونه انجامش بده اون خانم فلانی هم دوست ماست. خلاصه طرف رو هل داد این وری اون بابا خیلی پرو هست گفت شما تماس بگیر ما با شما چند سال همکار بودم راحتیم به خانم های دیگه نمی تونیم زنک بزنیم منم چند بار با دوستم تماس گرفتم بیچاره گفت انجام می ده ولی 8 صبح امروز نمی تونه بیاد این پرو هم هی تماس می گرفت که چی شد. ما هم آخر شماره آدم پرّو را دادیم به دوستمان گفتیم هر کاری می خوای بکن. صبح هم امروز اومدیم اداره با این همکارمون حرفمون شد. برگشته صاف صاف منو نگاه می کنه می گه کتاب نه گفتن برایت بخرم. مگه من اصلا اسم تو رو آوردم. اصلا هر چی آدم ان افی هست باید سر برید!اینو البته من گفتم نه اون.آدمی که مدیریت رفتار نداره بعد از این همه سال کار کردن و سواستفاه نباید زنده بمونه.

ادامه
مورد سوم: از بدبختی من تنها خانم قسمت مون هستم. ما برای تایپ باید برویم طبقه دهم. من کارهای خودم را خودم تایپ می کنم. بعضاً مدیر و بقیه هم سواستفاده این دو خط رو برای ما هم تایپ کن. چقدر ما بحث کردیم و جنگیدیم با بقیه کارمندها تا دیگه تایپ به ما ارجاع ندهند بابا ما کارشناسیم نه تایپیست. ولی جانشین رییسمون وقتی پروندهای مهم هست چون دست من هم تنده جلوی این مردها و مهمان های غریبه فکر می کنه تایپیست خونه باباش هست اینو تایپ کن فوری می خوام مردم فکر کردند ما تایپیست هستیم. دیروز غروب از یه قسمتی اومدند یه سری کارها رو تحویل بگیرند 4 برگ هم ما کمک کرده بودیم خبر مرگمون یارو نه گذاشته نه برداشته شما تایپست هستی ؟گفتیم نه گفته پس چرا تایپ می کنی گفتیم کارهای خودمان رو انجام می دهیم زوری هم کمک می کنیم ، مردک نه گذاشته نه برداشته حالا لیسانست رو از کجا گرفتی گفتیم آزاد مرکز. خب مدرکت هم آبکیه. نفهم دلم می خواست خفش کنم. حالا چند سالت هست گفتم 31 خب پیر هم که شدی شما دخترا که می روید درس می خونید دیگر پسرها رو قبول ندارید باور کنید دلم می خواست خودم رو از طبقه هفتم پرت کنم پایین.بابا حریم نگه دار مگه من به تو خندیدم،نوه داره موی سرت سفید شده بابام با من این طوری صحبت نمی کنه دیشب اصلا نتونستم دو خط کتاب بخونم . کلی اعصابم بهم ریخت صبح تو اداره دعوام شد. الان دلم می خواد استعفا بدم برم سر کوه. خدایا به ما بصیرت بده شعور بده بینش بده نگذار از این مردم این طوری

=====================

دکتر شیری :

من سوالتون را خوندم. فکر میکنم شما جنبه "خشنود کن" دارید تو وجودتون و میخواهید بقی ازتون راضی باشند و خب تو محل کار هم این جنبه را میبرید
من خودم هم ان اف هستم ولی اینقدر ملاحظه بقه را نمیکنم و منطقم هم اینه که نمیتونم همه را راضی نگهدارم
اصلا کراتون را رها نکنید و محکم بایستید و با سبکهای پر جراتی ( کتاب پیامها) به بقیه مرزهاشو ن را یادآوری کنید

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
من دوره کامل کلاس های شما رو ثبت نام کردم
به نظرتون درسته که برای سمینار روز جمعه مادرم هم بیاید یا نه؟ درست از نظر مفید بودن مطالب برای ایشان در این جایگاه از زندگی( 25 سالِ پیش ازدواج کرده است)
سوال اینکه: 1- اگه من به پارتنرم بگم از نظر مالی کمک می خواد یا نه؟ مطرح کردن همچین سوالی اصلاً درسته یا نه؟ این بحث مالی رو زیاد توضیح بدین دکتر
مثلاً می ریم رستوران و یه بار اون دلش میخواد که من مهمونش کنم البته اصلاً به زبون نمیاره،من نمیدونم که اگه اون کارو بکنم درسته یانه؟ نمیخوام پر رو بشه و بخواد رو من حساب اینجوری باز کنه
2- ازدواج هایی که توی دو شهر دور از هم اتفاق می افته و بالطبع نامزدی دور از دسترسی هم خواهد داشت،شما این ازدواج ها را نقد می کنید؟ یعنی اصلاً نباید به این شیوه ازدواج کرد؟ و اگه هم اتفاق می افته چه کار باید کرد؟

=====================

دکتر شیری :

1-سمینار بدرد مامان زیاد نمیخوره
2- هر از گاهی شما نیز خرجی بکنید به دل میشینه
3- نامزدی دور از هم باید زیر 6 ماه باشه وگرنه مشکل دار میشه

لینک اصلی





سلام آقای دکتر...خیلی خیلی خسته نباشید
1سوالی ازتون داشتم:از کجامیشه فهمید طرف مقابلمون (جناب آقای خواستگار) خسیس تشریف دارن یانه؟
ممنون

=====================

دکتر شیری :

باهاشون معاشرت کنید راحت میبینید دل گنده است یا دلش نعلبکی است

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
یه سوال داشتم از خدمتتون
اگه شخص مقابل من فردی ولخرج دست و دلباز و اهل گردش و مسافرت و تفریح باشه و به یه زندگی ساده قانع باشه و امروزش براش مهمتر از فردا باشه در آینده بعد از ازدواج ممکنه که تغییر کنه و بهتر بشه؟
ممنوم

=====================

دکتر شیری :

بله امکانش هست

لینک اصلی





سلام آقای دکتر یه سوال بادی لنگوییج دارم . ما میگیم اول مذاکره(یا آشنایی یا هرچی) باید با طرف همگامی کنیم، مثلا بادی لنگوییجش رو تقلید کنیم. حالا اگر طرف مقابل همون اول صحبت گارد رو بست(مثلا رفت عقب دست به سینه نشست و اینها) ما هم باید همون رو تکرار کنیم؟ اینجوری مذاکره بسته نمیشه؟ بعد سوال دومم اینه که میگیم تا جایی تقلید کنیم که طرف با ما همگام شه، اگر نشد چه کنیم؟

=====================

دکتر شیری :

ما تقلید نمیکنیم...شبیه میشیم تو بعضی حالات
اتفاقا در گارد بسته نیز شبیه بشید میتونید با تغییر حالت خودتون چند دقیقه بعد طرف را همراه کنید

لینک اصلی





واااااااااااااااااااای
آقای دکتر خیلی مرسی که کتاب رازهای مردان باربارا رو بهم معرفی کردید از وقتی خوندمش خیلی دیدم عوض شده تازه فهمیدم که خیلی مسائل توهم بوده که میزدم
اگه کمک های شما نبود الان زندگی من رو هوا بود

=====================

دکتر شیری :

خانوم بنده این کتاب را معرفی نکرده ام و معتقدم خوندنیه ولی بسیار با احتیاط

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر
من دیگه برای دوستی با جنس مذکر نمی تونم اقدام کنم چون اولین چیز که از آدم می خوان مسایل جنسی و....
شرایط ازدواج هم ندارم.
با اینکه خودم تحت فشار بعضی مسایلم که یکیش همون چیزی هست آقایون می خوان که داره بهم فشار میاره
آقای دکتر خواهشا کمکم کنید

=====================

دکتر شیری :

خب همینطوری که نوشتید ، بعضی از این روابط همینقدر خطرناکند دیگه خانوم

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی