سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

124

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ق.ظ

صد و بیست و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکترجان اگه میشه لطفا کتابهایی در مورد شخصیت شناسی خانم ها و اقایون معرفی کنید.ما شهرستانیا نمیتونیم کلاساتونا شرکت کنیم ..با تشکر از راهنمایی های بی دریغتان...

=====================

دکتر شیری :

زن بودن/ تونی گرنت
نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان
انواع مرد / بنیاد فرهنگ و زندگی

لینک اصلی





سلام آقای دکتر وقت جنابعالی بخیر
وقتی یه رابطه تموم میشه بعد ما دوباره با طرف تماس می گیریم(می دونیم هنوز مجرد هست) طرف هم جواب نمی ده باید راه دیگه ای امتحان کرد(واسطه فرستاد) یا تموم شده تلقی نمود؟ من چند ماه پیش با دختر خانم بسیار گلی از هر نظر آشنا شدم از طریق واسطه و خیلی دلم می سوخت به خاطر جواب منفی او(البته من حرفهایی زده بودم که یه مقدار ایشون رو ترسانده بود. او احساس کرده بود من آمادگی روانی برای ازدواج ندارم .یعنی رفتارهای بنده در این جواب منفی بی تاثیر نبوده است.) بعد از سه ماه دوباره تماس گرفتم جواب نمی دهند چند بار هم پیام دادم بی فایده بوده یعنی پاسخی نمی دهد نمی دونم کلاَ قیدش رو بزنم یا واسطه بفرستم؟

=====================

دکتر شیری :
فکر کنم بازی تمومه زیرا بی محلی ایشون به واسطه مثلا یه اشتباه رفتاری از شما نیست بلکه جمع بندیشون درباره ازدواج منفیه
لینک اصلی




آقای دکتر
میشه به من کمک کنید؟ پسری در محل کارم هست که بی نهایت دوستش دارم و دلم میخواد با هم ازدواج کنیم. چطور میتونم به خودم علاقمندش کنم؟

=====================

دکتر شیری :
محل کار خطرناکه حسن
آدم تو قلعه خودش خیلی باید محتاط باشه گلناز
لینک اصلی



سلام دکتر شیری
ما اگر در ارتباط با کسی حس خوب یا حال خوب نداشته باشیم این امر به درون ما بر می گرده؟ ما موقع ازدواج خواهر بزرگم خیلی مشکلات داشتیم. هم مادی بخاطر شرایط جنگ و بازنشستگی پدرم برای تامین جهیزیه و هم طلبکاری خانواده داماد و بی احترامی هایی که می کردند. بخاطر این شرایط من و خواهر کوچکترم سالها از پدرم کتک می خوردیم و با بدبختی و حقارت و مشکلات بسیار در مدرسه ثبت نام می کردیم. مدام برادر و پدرم تحقیرمان می کردند که ما هم الان مثل خواهرم می رویم کسی را پیدا می کنیم و با دروغ ازدواج خواهیم کرد. بگذریم اون روزها گذشته فقط خاطره اش مانده (البته این بنده خدا با همسرش خوشبخت بود بقیه له شده بودند) دختر خواهرم به تازگی عقد کرده وا رتباطش رو با ما خیلی کم شده(پدرش هم چند سال هست فوت شدند) من بخاطر نوع شخصیتم(مادر ترزا حس کمک به دیگران) خیلی در کنار خواهرم و دخترش بخاطر مشکلات مختلفی که داشتند بودم. یه پسر در آستانه سن بلوغ هم داره به شدت درون گرا یعنی میاد خونه ما فقط همین طوری ما رو نگاه می کنه. من خواهرم و بچه هاش رو دوست دارم با وجود اختلافات و دعواهای زیادی که بین دو خانواده بوده ولی تو ارتباط باهاشون حس خوبی نمی گیرم. انرژی مثبتی دریافت نمی کنم نمی گم ما باید تو همه ارتباطها اینو داشته باشیم بالاخره حال بد هم وجود داره ولی خیلی دوست داشتم رابطه مون صمیمی تر میشد که نمیشه خب طبیعتاَ خواهر زاده ام الان با همسرش حال بهتری داره تا من و من فقط برای رفع مشکلاتی که باهاش دست به گریبانه خوبم. پسرش هم از ارتباط با ما حال نمی کند چون نیازهایی که به عنوان یه نوجوان داره از عهده پدر و دایی هاش بر نمیاد. خواهرم هم دنبال رفع مشکلات خودش هست. خونه هامون نزدیکه ولی هر ماه یه بار که همدیگرو می بینیم چشمهامون توی نگاه هامون من حس خوبی رد و بدل نمیشه بعد که میرن تا چند روز حال روحی ام خراب میشه چطور می تونم این مشکل رو حل کنم؟ متشکرم

=====================

دکتر شیری :
من فکر میکنم فکرهای زیادی میکنید و حرفهای کمتری زده اید. دغدغه های خواهرتون نیز متفاوت شده است
با این حال صحبت خیلی خوبه
کلاس سایه های شخصیت نیز خیلی بدردتون میخوره
لینک اصلی




دکتر یه سوال بی ربط دارم فینستراید اقای دکتر من 4 ماه رفتم پیش دکتر پوست برای ریزش مو بهم فینستراید داد و زینک و بعد هم بهم فینستراید داد و ب 6ودکتر زیاد تاثیر نکرده فولیکا هم داد دکتر به نظرتون مانکسیدول بزنم؟

=====================

دکتر شیری :
برای پیگیری و اثربخشی درمان باید به خودشون یه سر دیگه بزنید
اگر مینوکسیدیل خواستید استفاده کنید مارک بسیرا خوبش عبارت است از KIRKLAND
لینک اصلی




دکتر میتونیم برای گذر از خاطرات بد از تکنیک های درمان شناختی استفاده کنیم رو من خیلی جواب میده؟

=====================

دکتر شیری :
انتخاب تکنیک توسط درمانگری صورت میگیرد که شما را ویزیت کرده و جزئیات را میداند از شما
لینک اصلی




سلام دکتر چند وقت پیش در یکی از کامنت ها کتابهایی رو معرفی کرده بود ید کتا ب . روانشناسی زن هورنای را میخونم هیچی نمیفهمم به نظرتون نخونم بهتره یا بخونم ؟ برای شروع از چه کتابی شروع کنم. با تشکر

=====================

دکتر شیری :
اثار هورنای قشنگند ولی من توصیه نکردم
زن بودن/ تونی گرنت خوندنی تر است برای شروع
لینک اصلی




سلام.آقای دکتر من یه زن مستقل هستم از لحاظ درامد.همسرم 5 ماه هستش بیکاره.سوادش دیژلم ناقص ولی من لیسانس.از خوبی هیچی کم نداره...ولی با بعضی رفتاراش ازارم میده.همش فکر میکنم اگه زنه یه ادم با سواد شده بودم هیچ وقت باهام اینجوری رفتار نمیکرد.خیلی به جدایی فکر کردم اما اصلا حاضر نیستم برگردم خوه بابام و اینکه از تنهایی و اینکه دلم براش تنگ میشه میترسم.خیلی بچه گانه است ولی خسته ام

=====================

دکتر شیری :
رفتار بد را صحبت میکنی و درستش میکنی
الان هزینه زندگی را داری شما میدی و وقتی کار پیدا کنه ، از این وضع رهایی پیدا میکنی
نظرم نیست جدا بشید وقتی میگید از خوبی چیزی کم نداره
لینک اصلی




آقای دکتر بعضی وقتا سخته که عامل های یادآوری خاطرات رو حذف کرد. مثلا در مورد خودم خانم یکی از دوستان بسیار صمیمیم واسطه آشنایی من با دختر خانمی که از رفقاشون بود شدند. چند ماه با هم صحبت می کردیم ولی ایشون به دلیل لینکه شیمیمون به هم نمی خوره بهم زدند. حالا چند ماه از این ماجرا می گدره. ولی من هر وقت با اون دوستم صحبت می کنم یاد اون خاطرات می افتم می افتم. اگرم بخوام با این دوستم قطع رابطه کنم نمی تونم دلیل خوبی بیارم. ممکن هم هست به خاطر دوستای مشترکمون خیلی تنها بشم. تو این شرایط بهترین راه حل چیه. البته الان اوضاعم خیلی بهتر شده. ناراحتیم یکی دو ساعت بیشتر طول نمی کشه.

=====================

دکتر شیری :
شما بالغید و ازتون انتظار رفتار بالغانه میره
گیرم اون دوستتون باعث یادآوری اون خانوم شد، خب میگه بناست شما خودتون و روابطتون و...را به خاطر یادآوری چند لحظه خوب یا بد بفرستید رو هوا؟
میگه الان اون خانوم به دلایل مختلف یاد شما نمی افته؟ میره روباطش را قطع کنه؟ هرگز ! ما یاد میگیریم با زخمهای زندگیمون ، همه را زخمی نکنیم
لینک اصلی




سلام
استاد، من یه سوال دارم، چرا یهو یه پسر بعد کلی دوستت دارم و تعریف از خوبی یه دختر غیبش میزنه?
بعد چرا پسرا همش احساس میکنن دختره واسشون زیاده?
البته بعد صحبت که توهم محاسنی داری خوب میشن... من دلیلشو نمی فهمم

=====================

دکتر شیری :
اینقدر کلی واقعا نمیشه نظر داد زهرای گرامی
به نظر میرسه یا جای پیشروی نداشته یا کم آورده یا لقمه بهتر گیر آورده یا دیده قضیه خیلی جدیه و شوخی و بازی نیست و...
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۳۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۳)

سلام
آقای دکتر من با خواهر شوهرم خرفم شده بود درسته باهم آشتی کردیم ولی من یکم آدم کینه ای هستم وحرفایی رو که بهم زده رو نمیتونم فراموش کنم.الان یه مدتی هستش که اصلا دوست ندارم ببینمش یا باهاش رو در رو بشم در حالیکه نمیشه چون من ومادر شوهرم باهم همسایه هستیم هر وقت دختراش میان دوس داره منم اونجا باشم. حالا من چیکار کنم?چطوری حرفاشو از یادم ببرم?
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید




             
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
سلام.ببخشید من رفتم تو سایت خانه توانگری اونجا ثبت نام کردم بعد برام پیامک اومد که اگه میخوای ایمیلت ثبت بشه روی این لینک کلیک کنید تا ایمیل ثبت بشه این کارو کردم ایمیلمم ثبت شد من سوالمم نوشتم وثبت شد ولی الان هر چقدر دنبال سوال خودم میگردم نمیتونم پیداش کنم.میشه راهنماییم کنین لطفا؟
پاسخ:
سلام

همونطور که در لینک زیر توضیح داده شده,

http://porsesh.doctorshiri.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7

" نکته: سوال شما پس از ارسال ، برای عمومی شدن نیاز به تایید مدیریت دارد و تازمانی که سوال شما تایید نشود ، در هیچ قسمت از سایت حتی در پروفایل شما قابل مشاهده نخواهد بود. "

پس شما تا تایید سوالتون باید منتظر بمونید

 

مرسی ممنون از راهنماییتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی