سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

127

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۰ ب.ظ

صد و بیست و هفتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام استاد
من چند روز پیش در مورد هم رشته ای هام سوال پرسیدم ازتون وگفتم اگر یادتون باشه گفتم از این طرف سالن میاد اون طرف ویا به بهانه کتاب میاد سالن پایین!گفتید ازش اطلاعات بدست بیارم که رو دست نخورم !وبعدش یه جوری سوالی ازش بپرسم

استاد خیلی سعی کردم ازش با توجه به گفته شما اطلاعاتی بدست بیارم ولی نشد یعنی از دخترها کسی زیاد نمیشناسش فقط شاید در حد جزوه بوده ویا سلام
که اونم در این حد پسر بد نیست خب یعنی چیزی نیست که بخواد بد باشه...تنها کسی که میتونه کمک کنه دوستاش هستند که اونم ماشاالله که چه اتحادی دارن اگر بپرسم کلا ضایع میشه ...استاد تازگی متوجه شدم وقتی از سالن میام بیرون تلفن جواب بدم هر بار یکی از دوستاش هم میاد بیرون با فاصله کمی از من راه میره اوایل فکر کردم شاید اتفاقی باشه ولی انگار استاد زیر نظرم که با کی حرف میزنم ویا با کی میرم یا میام ...دو بار که تلفنی با یکی از دوستام حرف میزدم دوتا از دوستاش با فاصله کم از کنارم میگذرن !استاد فکر کنم اونم مشغول آمارگیری هستش !استاد راهی به ذهنتون نمیرسه هیچ دختری به اون صورت نمی شناسنش؟؟!استاد عجب دوستای خوبی داره چقدر به فکرشن کاش منم یکی از این دوستای خوب داشتم !خلاصه ظاهرا هواشو خیلی دارن...استاد تا اطلاعاتی بدست نیارم اصلا نمیشه یعنی راستش می ترسم نمیدونم چه جور پسریه!شما پیشنهادی ندارین؟

=====================

دکتر شیری :

میشه به بهانه درس و بحث و جزوه ، مثلا خیلی اتفاقی، سر صحبت باز کنید با خودش تا کمی یخه آب شه ولی من در مجموع معتقدم در قلعه دانشگاه یا محل کار ادم احتیاط کنه درسته
اون حرکتهای دوستها و...زیاد قابل اعتماد نیست که بگیم طرف تو فکر ماست. پسر وقتی یه چیز را بخواد دیگه نباید اینقدر دست دست کنه و اره و اوره و شمسی کوره را واسطه کنه...!

لینک اصلی





سلام. جسارتا دکتر سالهاست که به جای واژه مریض یا بیمار از واژه مراجع استفاده میکنن همکاراتون. شما دوست ندارید این واژه رو؟

=====================

دکتر شیری :

منم استفاده میکنم و بعضی وقتها از مریض و ITS OK

لینک اصلی





سلام
دکتر یعنی درست متوجه شدم آزمون هم می تواند یک اژدها باشد؟ الان من 3 سال است که هم اسفند و هم فروردین ماه یک آزمون دارم اما درست از 2 ماه قبل شروع می کنم به شرکت در انواع کلاس های هنری و ورزشی و رفتن در سمینار ها کلا بخشهای زندگی نکرده رو می آیند تا آزمون را سرسری بدهم و تمام و دوباره روزمرگی. این تکرار رفتار برای خودم هم تعجب آور است.

=====================

دکتر شیری :
هر وقت فرار از مسوولیت اصلی میکنیم احتمالا پای اژدها در میان است
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
ممنون از پاسخ شما کلاس شخصیت شناسی و مقدمه اون رو اومدم کلی هم خاطره خوب و شیرین دارم. و از همه مهمتر استفاده علمی . الان منتظرم دوره زنان و سایه ها رو هر موقع برگزار کردید شرکت کنم. لطف می کنید راجع به این اژدها توضیح بفرمایید؟من چند ساله این درد رو دارم. همه اش پول میدهم ثبت نام می کنیم این آزمون ارشد فقط همین کلی هم کتاب می خریم پای عمل که می رسه هر روز انگار یه کار جدید هست اصلا میام برنامه بریزم زودتر برم خونه از محل کار هر چی کار فوری و مهمه اون روز میاد دکتر خسته شدم از این کارهای خودم و این تنبلی. با آدم های درس خون هم همنشینم ولی چه کنیم اژدهای ما مثل این که خیلی قویه.

=====================

دکتر شیری :
نفیسه گرامی
ما در مجموع از چیزی که هستیم لذت میبریم زیرا بهمون امنیت یده به نسبت چیزی که میخواهیم بشویم ولی به هر حال نشده ایم. به این میشه گفت MOTHER COMPLEX
لینک اصلی




آقای دکتر سلام
جوابی که به سرکار خانم خانم یکتا و سرکارخانم مینا دادین...صحبت از اژدهاست...حالا اگر کسی این اژدها رو تا حدودی...نه کامل..شناخته باشه و توسط اژدها از زندگی عقب افتاده و احساس افسردگی و درماندگی و عقب ماندگی ،کنه...اون موقع ((باید چکار کرد؟))
کتابی در این زمینه ممکنه معرفی فرمایید؟
ممنون میشم راهنماییم فرمایید.

=====================

دکتر شیری :
عقده مادر- رابرت جانسون- ترجمه تورج بنی صدر
لینک اصلی




سلام من یه سوالی داشتم در مورد سفر قهرمانی زن می خواستم بدونم وقتی ما انیموس رو میشناسیم چه کاری باید براش بکنیم؟ من عیوب آنیموس خودم رو می دونم همونطور که سایه های خودم رو شناختم ولی نمی دونم باید چکار کنم؟ همین که صرفا می دونم مثلا این آنیموس این ایرادات رو داره کافیه؟

=====================

دکتر شیری :
روناک عزیز! وقتی آنیموس داره از زیر حالت را خراب میکنه باید حواست باشه کنترلش کنی یعنی نذاری ببرتت. مثلا در برابر یه واقعه شروع میکنه منطقی نشون دادن همه چیز و برخوردی منطقی اما بی فایده برای تو فراهم میکنه...اینجا باید مچ خودت را بگیری که گول ظاهر منطقی رفتارت را نخوری وقتی محتوای احساسی مناسب نداری
لینک اصلی




همین؟!!! وقتی لال می شه می شینه و هیچی نمی گه چیکار باید کرد. بعضی هاشون زل می زنن به آدم. وقتی پا میشی و می شینی چنان زل می زنه احساس میکنی لختی. بعدهم هر چی می پرسی یک کلمه جواب می ده ساکت میشه یا همون سوال رو برمی گردونه به خودت. پسرایی که اینجا رو می خونین: این کارا حرص یه دخترو درمیاره. عمرا بهتون جواب مثبت بده.

=====================

دکتر شیری :
یه لیوان آب بخور دختر خوب آروم شی...خواستگاریه ها ! نرفتیم رینگ بوکس که !
یه سری گفتگوهای سکوت شکن هست که بحث را راه می اندازد که اشاره شد. درک کن که پسر هم ممکنه مضطرب بشه
لینک اصلی




سلام.آقای دکتر من 22 سالمه و مدتی است که با آقایی آشنا شدم که دکتر هستند و موقیعت اجتمایی خوبی دارن ولی ایشون میخوان که در رابطمون رابطه ای باشه ولی من اصلا اینطوری نیستم ولی میترسم که از من سرد بشه یه نظر شما چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید

=====================

دکتر شیری :
ببینید بهار
این دیگه نظام ارزشی شماست که میتونه کمک کنه. ما در مجموع قائل به این نظر هستیم که زن با جذابیتش ، خواستن بودنش را نشان بدهد ولی بفهماند به مرد که " به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را"
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
سوال این دختر خانم محترم خیلی مهمه اما یه مسئله ای هم وجوددارد که شما در کلاس مهارتها و گفتگو راجع به ازدواج در تلویزیون به اون اشاره می فرمایید.این بحث تقابل سنت و مدرنیته در ازدواج است. تو خواستگاری سنتی طرفین هیچکدوم قبلا همدیگرو ندیدند بعد یه دفعه شما در جلسه خواستگاری با طرف و خانواده اش روبرو میشید و اصلا همون برخورد اول تمایلی پیدا نمی کنید با طرف حرف بزنید. البته این مسئله از سوال دختر خانم محترم جداست. من این برخورد اول رو میگم که آدم رغبت پیدا کنه بره برای حرف زدن. برای خود من بارها پیش اومده. اومدن گفتیم بیرون حرف میزنیم شماره گرفته دیگه زنگ نزده یا خود من اصلا رغبت و جذابیتی نسبت به طرف پیدا نکردم که بخوام ادامه بدهم. البته این حق هر دو طرف هست ما که از کسی طلبکار نبستیم . ظاهرا گریزی هم ازش نیست آقای دکتر خیلی خانواده ها میگن باید بیاییم منزل خب یه عده می پذیرند بیرون ملاقاتی باشه اگر پسند اولیه حاصل شد اون وقت منزل بیان. به دوست عزیز که سوال رو پرسیده هر مطلبی رو در حدود خودش و به ضرورت و تعادل مطرح فرمایید

=====================

دکتر شیری :
اتفاقا بد هم نیست آزاده
اگر از چهره هم خوششون اومد ، برن رسمی تر کنند
لینک اصلی




سلام آقای دکتر.
چند وقت پیش ازتون درباره یکی از دوستام پرسیدم، که گفتم به یه تیپ خاصی از پسرا جذب میشه و خیلی ازشون خوشش میاد و از این بابت ناراحته!
گفتین احتمالا حمایت پدر نداره.
خب درسته، خودشم وقتی ازش پرسیدم، حرف شما رو تأیید کرد. اما باید چیکار کرد؟ نمیشه که به پدر گفت بیا منو حمایت کن که! چیکار باید کرد که این عدم حمایت پدر یجوری واسه آدم حل بشه که انقدر باعث اشتباه نشه؟

=====================

دکتر شیری :
باید یاد بگیره خودش حمایت بده به خودش . هم والدی هم بالغی تا نیازمند بقیه نشه در این زمینه
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۶
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

افراد با هدف مادی در نیمه اول عمر، سلامتی خود را برای کسب ثروت از دست می دهند و در نیمه دوم عمر، ثروت خود را برای کسب سلامتی از دست می دهند.((کن بلانچارد))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی