سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

131

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۵ ب.ظ

صد و سی و یکمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکنر عزیز ضمن عرض خسته نباشید و تشکر فراوان بابت پاسخ به کامنت ها...
اگه به کسی می فرمایید باید کلاسهای زن شناسی بره تا روحش به عرش بره... و امکان حضور در کلاسها نباشه چه پیشنهادی دارید براش؟ دوست داره روحش یه عرش بره واقعا...

=====================

دکتر شیری :

حالا ما یه شوخی کردیم....کدام روح کدام عرش کدام فرش؟؟؟؟!!!
خارج از شوخی، حداقلش اینه که کتاب بخونه...
نمادای اسطورهای وروانشناسی زنان
زن بودن تونی گرنت
مرد بودن / شینودا بولن

لینک اصلی





سلام اقای دکتر حدود یک سال یکی از اقوام به طور غیر رسمی برای پسرشان(از طریق مادر بزرگ وخواهر) از من خواستگاری کردهاند ولی هنوز رسمی مطرح نکردهاند.خواهرشان خیلی پیگیری میکند.ومی گوید برادرم به ازدواج راضی است ولی چون سربازی (27ساله ودانشجو)نرفته میگوید موقیعت ندارم به نظرشما معنی این کار چیست با خواهر ایشان چکونه برخورد کنم/از راهنماییتان بسیار سپاسگزارم

=====================

دکتر شیری :

پسره خیلی از زندگی عقبه به نظرم...تکلیفتون معلوم است: یک موردی که بتونید بااش ازدواج کنید بدون اینکه به بدبختی بیفتید

لینک اصلی





دکتر وقتی از زندگی عقب می افتیم باید چه کنیم من 28 سالمه دانشجو و سربازی نرفته ام

=====================

دکتر شیری :
علیرضای عزیز
بجنب دیگه...سربازی را قالش را بکن و همزمان مطالعات بازار و سرمایه و ثروت و مهارتهای اشتغال بیاموز ( فرقی نمیکنه چه مدرکی داری)
تو ایران میشه زود جبران کرد نواقص را چون خیلی ها خوابند
لینک اصلی




سلام
دکتر وقتی پسری سربازی رفته درسش هم تموم شده ولی کار هنوز نداره پشت این آزمون های مملکت گیره همه چیز زندگی بستگی به این آزمون داره !

نمیاد جلو خواستگاری کنه دکتر به نظر شما اونم شامل همین موردی که گفتید دنبال ازدواج نیست یا شما مطلوبیت نداری ممکنه باشه ؟؟؟یعنی منظورم اینه که حتی اگر پسری کارش جور نشده وهمچین وضعیتی که گفتم داره اگر دختر را واقعا بخواد میاد خواستگاری میکنه ؟؟یعنی هنوز نیومده ممکنه مطلوبیت نداشته باشم براش یا دنبال ازدواج نباشه؟؟؟
خواهش میکنم جوابمو بدین واقعا سر در گمم .

=====================

دکتر شیری :
خب ازش بپرسید...چیزی نمیشه که
لینک اصلی




2-3 سال پیش یکی از پسرای فامیل خودش بدون اطلاع خانوادش سعی کرد یه جوری موقعیت رو فراهم کنه و به بهانه کار یه قرار ملاقات دو نفره با من گذاشت. رسما ازم خواستگاری کرد (دچار توهم هم نشدم مثه این مواردی که شما گفتید) خیلی جدی و قاطعانه به ترتیب گفت من شرایط مالیم اینه, اخلاقیاتم اینه, چنین آینده ای در انتظارمه, دلم میخواد همسر آینده م این خصوصیات رو داشته باشه, این توقعات رو ازش دارم, خانوادم نظرشون در مورد تو اینه, من خودم نظرم اینه, من تو رو انتخاب کردم چون از نظر اعتقادی و فرهنگی خانواده هامون به هم میان, دلم خواست اول با خودت درمیون بزارم که اگه جوابت مثبت بود بعد با خانوادت درمیون بزارم.
من بهش گفتم باید فک کنم چون انتظار چنین چیزی رو نداشتم. بعد از یه مدت پسره با یه حالت ناراحتی اومد گفت مادرم مخالفه! چون از خانوادتون خوشش نمیاد! ... یک سری توضیحاتی داد که من واقعا احساس میکردم به خانوادم توهین شده جوش اورده بودم واقعا نمی تونستم از شدت عصبانیت و ناراحتی جوابشو بدم اون لحظه! چند وقت بعد دوباره گذارمون به هم افتاد من بهش گفتم من اصلا جوابم "نه" بود از اول. اونم یهو زد تو حالم ... همه چی رو حاشا کرد و گفت من اصن هیچ وقت نه قرار ملاقاتی باهات گذاشتم نه ازت خواستگاری کردم !!! توهم زدی!
این آدم منو له کرد! واقعا بی شعورترین کسیه که تو این دنیا میشناسم. جالب اینجاست که تحصیل کرده و مذهبیه. من به قدری سر این قضیه جوش اوردم و عصبی شده بودم که تا یه مدت حرص میخوردم و بدجوری پرخاشگر شده بودم!
حالا جالب اینجاس که این موضوع فقط بین ما دو نفر بوده اما تو فامیل هنوز شایعه ست که این پسره میخواد بیاد خواستگاری من! باباش که دیگه نوبره به مامانم میگه پسرم یه موقعی دخترتو میخواست اما نمیدونم چی شد پشیمون شد!
به نظرتون مشکل این آقا واقعا مادرشه یا خودش؟

=====================

دکتر شیری :
حق داری ستاره خانوم حرص بخوری...دیگه خیلی طرفت بلا تکلیف بوده
لینک اصلی




سلام استاد
خدا قوت، برادرم الان تقریبا دو سال است که برای تحصیل از ایران رفته اند ، برای بهبود روابط شون با نامزدشون خواستن که بهشون چند کتاب معرفی کنید؟ اگر کتاب انگلیسی هم باشد مشکلی ندارد چون قراره ایشون نسخه انگلیسی کتاب هایی که معرفی می کنید رو تهیه کنند.
خیلی ممنون میشم کمک کنید

=====================

دکتر شیری :
فیلم ببینند مثل desperate house wives
لینک اصلی

+

سلام آقای دکتر.
این سریال desperate houswives که برای برادر فائزه خانم پیشنهاد دادید، به درد ما که تو ایران زندگی می کنیم هم می خوره یا بیشتر مناسب کسانی هست که خارج از کشور زندگی می کنند؟

=====================

دکتر شیری :
سریال قشنگیه...
لینک اصلی

+

ممنون.
من سریالشو می بینم و همون طور که گفتید، قشنگه و به خصوص ما که مباحث آرکتایپی رو از شما یاد گرفته ایم، کلی لذت می بریم
منظور من بیشتر این بود که با توجه به تفاوت فرهنگ ایرانی و غربی (بخصوص در روابط با جنس مخالف) نکات و واقعیت های مطرح شده در سریال در مورد روابط بین زن و مرد و نحوه تعاملشون، چقدر تو ایران و فرهنگ ما مصداق داره؟ و ما چقدر می تونیم از چیزایی که تو این سریال می بیبنیم برای تحلیل رفتارها و افکار زنان و مردان ایرانی در تعاملاتشون با همدیگه، استفاده کنیم؟

=====================

دکتر شیری :
میشه اینقدر شلوغش نکنی و از یک سریال انتظار ملاصدرا بودن نداشته باشی؟ آرکتایپها را رصد کن تو فیلم و در زندگی ایرانی ات ، چشمانت را باز کن و اینقدر همه چیز را تحلیل نکن که بدبخت بشی
لینک اصلی




سلام دکتر ببخشید من هم یه موردی بوده که با توجه به مطالب سایتش و همشهری بودن و ویژگیهای مشترک دیگه ای که حس کردم داریم رابطه ایمیلی رو شروع کردم البته صحبت در مورد ازدواج و شناخت مشخص برای ازدواج نبوده .فقط میخواستم متوجه اش کنم که کسی با مشخصاتی که اون میخواد هست البته به ظاهر از افکارم و نوشته هام خوشش اومده و از خانم برادرش که منو میشناخته خواسته که دورادور منو نشون بده و ظاهرا مشکلی نداشته .ولی هنوز بطور مستقیم و رسمی ما ملاقاتی با هم نداشتیم و درخواستی اتفاق نیفتاده هر چند من تماس ایمیلیمو قطع کردم نمیدونم چی میشه حتی برای پستهای پرمحتواشم کامنتی نمیذارم .چون فکر میکنم این رابطه را تبدیل به یه جور آویزون شدن عاطفی میکنه

=====================

دکتر شیری :
بسشه دیگه...کارهای دیگر زندگیتون را پیش ببرید و این بذری که کاشتید را هم دورادور نظاره کنید
لینک اصلی




سلام به اقای دکتر شیری
من بارها در پاسخهای شما به نامه ها به این موضوع برخوردم مثل جواب همین نامه که میفرمایید باید در تنهایی خود سوگواری کنید و بعد از مدتی دوباره برگردید. میخواستم بدونم این سوگواری را چطور باید سپری کرد که بتوان بازگشت خوبی داشت وگذشته را بتوانی فراموش کنی

=====================

دکتر شیری :
1- سراغ نشخوار خاطرات نرفتن
2- دامن نزدن به حسهای منفی، نبش قبر نکردن
3- وقتی حسها بهتر شد ، دیدن سهم خود در این از دست دادن
4- خداحافی کردن با خاطرات طی یک راسم نمادین( میتونه دعوت مردن دوستان و خانواه به یک نهار باشه میتونه یه سفر باشه یا...)
5- تلاش برای جبران خسارتهایی که در دوران افسردگی به بقیه زده ایم
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی