سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

132

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ب.ظ

صد و سی و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر
چند ماه پیش یکی از دوستان فردی رو به منظور آشنایی برای ازدواج معرفی می کنند
پس از چند جلسه صحبت ما به توافق نرسیدیم و همچی تموم شد. اما ایشون هی میره و بر می گرده در حالی که خودش با خودش به نتیجه نمی رسه.البته این رو خودش عنوان می کنه. با مشاوری صحبت می کردم .می گفت چون شما به ایشون فکر می کنی او دوباره ارتباط برقرار می کنه.البته من جواب پیام ها رو نمی دم چون از نظر من همه چی تمومه. این آشنایی در ذهن من در حد خاطره اش مانده که به فرمایش شما ممکنه چند ساعت حال بنده رو بالا یا پایی کنه. آیا حرف ایشون-مشاور مبنای علمی داره. یعنی ما اگر به کسی فکر کنیم یه جریانی در مایه های تله پاتی ایجاد میشه و امواج فکر ما رو به اون طرف می رسونه؟!

=====================

دکتر شیری :

حرف ایشون اگر مبنای علمی هم نداشته باشه درسته زیرا تنها علم نیست که ابزار شناختی صحیحی است. تله پاتی به مفهوم رایج در مردم شاید خرافی باشد ولی اذهان آدمها و طبیعت بر هم موثر است. شبیه نظریه " butterfly effect"
نکته اینه که وقتی کسی برای آدم مهم نباشه ، رفت و آمدش نبایدمهم باشه...شاید هنوز براتون مهمه طرف؟

لینک اصلی





سلام استاد.خسته نباشید
داشتم جوابتونو به شهرزاد میخوندم ...
واقعا پس تله پاتی وجود داره!
یعنی استاد همون به قول قدیمیا که میگفتن " دل به دل راه داره"؟!

=====================

دکتر شیری :

تله پاتی به این معنی ه ذهن کسی این قدرت را دارد که ذهن یکی دیگه را بخواند یا روش فران دهد و...مقبول علم نیست
حرف بعدی این بود که دل به دل راه داره که داره !

لینک اصلی





سلام
یه چیزی می گم دقیق نمی دونم درسته یا نه. امیدوارم ناراحت نشین.
تو بیشتر راهنمایی هایی که شما می کنین نظر و پیشنهادتون اینه که رابطه رو تموم کنین. خیلی کم دیدم که طرفین رو به ادامه راه تشویق کنین.
میشه دلیلش رو بفرمایین؟

=====================

دکتر شیری :

پیش فرضتان صحیح نیست. کسی که رابطه خوب برقرار کردن درس میدهد همانی است که خوب تمام کردن نیز درس داده

لینک اصلی





سلام دکتر
یه مورد بود که پسری از فامیلای دور به هم معرفی شدیم و مادربزرگم منو معرفی کرد به مادرش . قبلش چند تا از دخترای فامیل رو بهش معرفی کرد مادربزرگم که مادره قبول نکرد تا به من رسید و خواست که ببنن منو. یه جلسه دیدمشون خونه مادربزرگم. بدم نیومد ازش. ولی مادره کلی تعریف می مرد که دخترا میان محل کار پسرم و بهش پیشنهاد ازدواج و دوستی میدن. بعد از اون به خاطر دوری محل زندگیمون 4 بدفعه زنگ زد و صحبت می کردیم درباره مسائل مختلف زندگی و نظرامون رو می گفتیم. حرف زیادی از پدرش نمی زد ولی احساس می کردم از اولش که وابسته به مادرشه. تو صحبت آخر تلفنی گفت که احساس می کنم نمی خوای بهم نزدیک و صمیمی شی و سرد هستی باهام. فکر کنم از اینکه بهش زنگ نمی زدم یا گاهی با نظراتش مخالفت می کردم ناراحت شد و رابطه تموم شد . منم خیلی اصراری به ادامه رابطه نکردم یا ناراحتیم از کارش رو نشون ندادم . اما بعدش به هم ریختم. هنوزم بعد از دو سال می دونم ازدواج نکرده و تازه دنبال یه خانواده خوبن. در حالیکه خودشون همچین خونوده سطح بالایی نیستن. اون موقع من 29 و اون 30 سالش بو دو فکر می کرد باید باسر برم و منتش و بکشم و هرچی میگه قبول کنم چون سنم زیاد بود و باید می ترسیدم از مجرد موندن و یه مقدار هم مغرور بود . قبلش خواستگاری دخترخاله ام رفته بود و جواب منفی شنیده بود و حسابی حالش گرفته شده بود . شاید می خواست سر من خالی کنه. تازگی هم شنیدم به پسرعموش که می خاستن منو بهش معرفی کنن برای ازدواج ماجرای منو گفته براش و اونم منصرف شده . پسره هم 35سالشه . متاسفم که با این سن و سال عقلشو داده دست همچین کسی. دیگه از این جور معرفی ها بدم اومده و دوست ندارم سنتی ازدواج کنم.شاید هم به خاطر این بود که صحبتهای ماتلفنی بود و به گفته شما اینطوری نمیشه به خاطر نبودن بادی لنگویج نمیشه صمیمیت ایجاد بشه. تصورم درسته آقای دکتر؟ پس تو آشنایی هایی که دو نفر از هم دورن باید چکار کرد؟

=====================

دکتر شیری :
به نظرم اگر تلفنی نبود خیلی بهتر میتونستی نظر بدید درباره اش و ایشون نیز همینطور
لینک اصلی




سلام دکتر من با آشنایی اینترنتی خیلی موافق نیستم به نظر من صدماتش به مراتب بیشتر از آشنایی سنتیه! یه سوال داشتم سن مناسب ازدواج برای دختر چه سنیه؟ من 21سالمه و دانشجوام و خواستگارایم دارم گرچه هنوز موردی که قبول داشته باشم رو پیدا نکردم.ممنون که اینقدر خوبین

=====================

دکتر شیری :
هنوز فرصت دارید...ن عدد خاصی مد نظرم نیست و واقعا تیپ به تیپ فرق داره اما حداقلش اینه که شما که در حال تحصیل هستید اگر علاقه به این بخشهای پیشرفتی زندگی هستید، چند سال دیگه فرصت دارید
مگر اینکه تو این مدت یه پسر خیلی خوب تو زندگیتون اومد که میشه به خاطر یه چیز خیلی خوب، فکرهای جدید بنیان نهاد
لینک اصلی




سلام
جالب بود!
از شوخی گذشته آقای دکتر فکر نمی کنید که در بیشتر رابطه هایی که منجر به جدایی می شه" مقصر اصلی" مردان متاهلی هستند که به صرف اثبات این که انسان آزادی هستند و نباید محدود شوند،با دختران جوان رابطه برقرار می کنند و بعد از وابسته شدن دختر به آن ها این قضیه برملا می شود که متاهل هستند و یا حتی دارای فرزند می باشند؟؟؟
من بارها در دنیای حقیقی و یا مجازی علی الخصوص در مدتی که خواننده ی وبلاگ شما بودم این مسائل را دیده و یا خوانده ام.

=====================

دکتر شیری :
خیر! سهم زن و مرد متاهل در خیانت و لغزش اختلاف معنا داری در تجربه بالینی بنده نداشته است. مکانیسمهای خیانت فرق داشته است
لینک اصلی




سلام
خسته نباشید
آقای دکتر من اصلا دختر حسودی نبودم...اما یک مدت است که حس حسادت به شدت آزارم میدهد....کاری از دستم بر می آید تا به خودم کمک کنم؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
فوائد پنهان حسادت برای شما چیست؟ حسادت آیا میخواهد چیزی را به شما گوشزد کند در زندگیتان؟
قدم بعدی اینست که رصد کنید کجاها میرید رو هوا؟ چه چیزی را در خودتان نمیخواهید بپذیرید که سادت باید به شما گوشزدش کند
لینک اصلی




بله خب احساس می کنیم و اکثر این علائم رو داریم. خب حالا راه حل؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
خب کمش کن...مثلا تو خونه که تشریف میاریدف استفاده اش را زمان دار کنی فرضا 30 دقیقه
تو محل کار ، یه بار ای میل شخصی چک کنید...صفحات اجتماعی شما را غرق خوش نکنه...گاهی اوقات بی اینترنت بشید....
لینک اصلی




آقای دکتر شیری محترم سلام
یه سوال دارم به نظر شما چند درصد از اتفاقات ما باشانس در ارتباط است البته شانس به اون معنا که انسان هیچ نقشی در آنها ندارد ؟ اصلا آیا شانس وجود داره ؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

=====================

دکتر شیری :
نازی گرامی
جیزی که ما شانس میبینیم ، افراد آگاه تر ، قانون مندی مبینند
من از این منظر به شانس معتقدم که در طبقه پایینتر آگاهی قرار دارم
لینک اصلی




سلام.من 22سالمه و اتنایی هستم ولی نمیتونم تو کلاسا شرکت کنم میشه یک کتاب معرفی کنید؟

=====================

دکتر شیری :
نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی