سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

135

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

صد و سی و پنجمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



قبل از اینکه سوالم رو خدمتتون بپرسم تولدتون رو تبریک میگم امیدوارم از یکسال گذشتتون راضی باشید و همچنین سال خوب و شادی رو در پیش داشته باشید .من هم دارم تو معیارهام امکانات اضافه دوربین رو خط میزنم ولی میتونم بپرسم که نگاه سنتی و نگاه مدرن داشتن به زندگی جزء امکانات هست یا ضروریات؟ (یعنی اگر یکنفر نگاهش به زندگی مدرن باشه با کسی که نگاهش سنتی باشه )هر چند فکر میکنم کلیت این نگاه میتونه به شکل ریز ریز تو بقیه مسائل مثل خندیدن گریستن مثل دوست داشتن شباهتها و دوست داشتن تفاوتهای دو نفر تاثیر بذاره خط زدن این معیار برام سخت و اینکه تا کجا باید در نظر گرفته بشه رو هم نمیدونم

=====================

دکتر شیری :

مریم خانم ممنونم از تبریکتون
حقیقتش شما یه سوال پرسیده اید که در جوابش باید کتاب نوشت
همینقدر باید بگم که ما سیستم مدرن و سنتی خالص در آدمها نمیبینم
به ویژه در ایران که هر کسی غلظتهایی عجیب از هر دوی اینها داره
شاید لازم باشه آدم درباره موارد مهم ، تک تک صحبت کنه و نظر طرف مقابل را بشنوه
مثلا درباره مسافرت رفتن در تابستان ، یکی میگه بریم ساحل فلان جا، خب اونجا باید نظرش را پرسید
من یادمه تو ازمیر بودم و تو هتل ما استخر بود و یه روز دیدم دو تا مرد عرب با بچه هاشون تو آب بودند و خانومهاشون با حجاب کامل دم آب داشتند تو سایه هندونه میخوردند و هیچ شکوه ای هم نداشتند و آخرش هم با همان حجاب رفتند تو اب و دو تا خانواده کنار هم شاد بودند. میبینید که ظرفیتهای روانشناختی و جامعه شناختی این دو خانواده ، راه حل پیدا کرده برای بحث حجاب و تفریح و ....

لینک اصلی





سلام آقای دکتر، تولدتون مبارک. انشاا... زندگی تون همیشه سرشار از خوشبختی باشه.
اومدم به قصد تبریک تولد ولی گفتم سوالی که تو ذهنم هست را از حضورتون بپرسم که همیشه بهترین جوابها را بهم دادین.
راستش من در جریان آشنایی با آقای خواستگاری که الان نظرم بهشون مثبته برای ازدواج کردن، 2 بار به ایشون گفتم نه، یکبار اولش چون ظاهرش به نظرم دوست داشتنی نیومد یکبارم وقتی به نتیجه مثبت راجع بهش رسیدم و به خودشم گفتم ولی بعد چند روزش یهو احساسات دخترانه ام زد بالا و فکر کنم از این ترسیدم که دارم دنیای مجردی محبوبم! را از دست میدم و کاملا غیر منطقی و صد درصد احساسی بهش گفتم: "اشتباه کردم گفتم بله! جوابم نه!! است". بعدش ایشون باز پیگیر شدن و باز صحبت کردیم و اینها تا به جایی که الان دیگه من قطعی جوابم مثبت شده. مسئله ای که هست احساس میکنم چون 2 بار بهش گفتم نه و یا چون از ظاهرش ایراد گرفتم، حساس شده روی اینکه آیا من واقعا واقعا دوسش دارم و توی زندگیمون از محبت براش کم نخواهم گذاشت!! در حالی که من الانشم احساس دارم بهش و همش از روی خجالت و حیا و اعتقادم هست که ابراز نمیکنم و مطمئنم بعد از عقد محبتم شاید حتی از محبت اون هم بیشتر بشه. چجوری مطمئنش کنم؟ چجوری دلش را قرص کنم ؟

=====================

دکتر شیری :

همین صداقت مشحون در این نامه روی مرد هم تاثیر خوبی داره

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر تولدتون مبارک ان شاله که همیشه خوش باشیدو مشکلات زندگیتون به راحتی حل شه و بهترین ها براتون رقم بخوره. منکه به شخصه خیلی جاها توسط کمک از شما مشکلم یا بهتر بگم سردرگمیم حل شده.
آقای دکتر من به حرفاتون تو مجله همشهری جوان گوش کردم یه جا به یه نکته ایی اشاره کردید اینکه کسی تغییر نمیتونه بکنه و اگر هم قول بده به زودی به وضعیت قبلیش کانورت میشه. من پسری رو میشناسم که 21 سالشه و نمیتونه از هیچ دختری صرفنظر کنه تقریبا !! تو محیط اطرافش خیلی سریع با دخترا جور میشه و باهاشون وارد رابطه لاو میشه !! نکته جالبم اینه که تقریبا فیلتر خاصی نداره و سراغ هر کسی میره !! اما خودش اینکارشو میگه شیطنت و اینکه چون سنش کمه اینطوریه اگه سنش بره بالا درست میشه!! خیلی هام میگن چون این پسر تو سن پایین داره هر شیطنتی (البته به نظر من بی بند وباری) میکنه به سن 28 اینا برسه دیگه کاملا تغییر میکنه و تازه قابل اعتماد تر از بقیه (بچه مثبت ها ) میشه. اما من خودم ازین که این پسر به این وضع عادت کنه و در اینده حتی بعد ازدواجم تغییر نکنه و هرچند قول بده بازم به قول شما به وضع قبلیش کانورت شه میترسم. نظر شما چیه؟ ایا واقعا چنین کسی میتونه بر اثر بالا رفتن سن و یا تعهد ازدواج تغیر کنه و دست ازین کارهاش برداره؟

=====================

دکتر شیری :

من منظورم تغییرات بزرگه که کمیابه وگرنه تغییرات کوچک مثل وزن و تیپ و ...مقدوره
اما پسری که نوشته اید ،
نمیشه ما هرجوری که خواستیم مجردی کنیم و بعدش یهویی با افزایش سن دچار تحول بشیم. رفتارهای ما زنجیره ای پیش میروند و این وسطها اتفاق خاصی بنا نیست بیفته که متحول بشیم

لینک اصلی





از محضر جنابعالی سوالی داشتم. بنده از شاگردان کلاس های شما در سال90 هستم. بسیار خدا رو شاکرم چرا که نعمت بزرگی رو به من ارزانی کرده. حل بسیاری از مشکلات و پیدا کردن زاویه دید دیگری نسبت به مسایل رو مدیون شما هستم. آقای دکتر! بنده دختر سی و یک ساله؛در عرصه شغل و تحصیل موفقم. یه آدمی دنبال معنا، اخلاق، خوبی، من یه آدم مذهبی هستم نه به اون معنای خشک و غیر قابل انعطاف.اون قدری بگم که به فرمایش شما خدای سی و یک سالگی من خدای هشت سالگی نیست. من در عین جدیت در مسائل کاری آدم خوش برخوردی هستم. یعنی وجه مذهبی من باعث فرار آدم ها در مسائل کاری نمیشه ولی یه سوال فکر منو به خودش مشغول کرده. اخیراً خواستگاری رو رد کردم. یه چیزی تو مایه های همین شکارچی مظلوم که شما جواب این خانم رو دادید بود. دلم رو هم زده بود بعد از چند جلسه البته هنوز فکرش کامل از ذهنم نرفته و فکر کنم در ایام سوگواری هستم. یادش می افتم سردرد میشم. یکی از دوستان جریان رو می دونست ما با هم همکاریم. به بنده گفتند شما با وجود تمام خصوصیات خوبی که دارید ولی یه چیزی در شما هست که مردها در حوزه تو با دیدن این جدیت عقب می زنند. یه زن همیشه شروع کننده این جریان هست و...البته ایشون می گفت این امر ناشی از عزت نفس شماست ولی باعث میشه مردها دفع شوند خوب خیلی از مردها دنبال زیبایی های جسم و ...هستند و این ظاهر محجبه پس میزنه. نمی دونم من خودم گیرنده های قوی دارم. قرار نیست هر کی از کنار دفتر ما رد شد نگاهی کرد ما آنتهامون جستجو کنه هی دارم در خودم موشکافی می کنم منظور ایشون چیه؟ دوم این که ایشون می گفتند شما نباید از خواستگارها توقع داشته باشید پاک پاک باشند. اگر طرف اینطوری باشه (پاک) بود باید تعجب کرد برای یه مرد تو سی و پنج سالگی خیلی سخته حالا شرعی یا...به هر حال

=====================

دکتر شیری :

بالاخره صنم جان هر کی یه برخورد بکنه با ما لازم نیست بریم تو آنالیز. حرف اون دوست نیز ناقص بوده که کمکی نمیتونه بکنه. حجاب مانع دیده شدن نیست زیرا بنا نیست که تو مد 2012 باشیم که دیده شویم. کافیست بد دیده نشیم و کمی اراستگی در حد نظام ارزشی داشته باشیم
اینکه رفتار ضد مرد داشته باشید را میتونیم سر کلاس صحبت کنیم

لینک اصلی





دکتر مرد غیرتیش خوبه یا روشنفکر؟ من خودم با روشن فکر ها راحت ترم تا غیرتی ها که دست یکی هم تصادفی به ادم میخوره کتک کاری میکنه حالا نظر شما به عنوان کسی که شناخت خوبی از مسائل ارتباطی و اسیب هاشون داری چیست؟

=====================

دکتر شیری :

آدم باید همیشه منطقی باشه و گاهی اوقات بهترین منطق اردنگیه

لینک اصلی





سلام و خسته نباشید. آقای دکتر یه سوالی داره مغز منو میخوره. چطور میشه یه به اصطلاح آدم بیاد کلی التماس و عز و لابه بکنه که جون من برگرد و من بمیرم برگرد و آه و ناله و هندی بازی , بعد ازینکه یه کم نرم میشی و میگی حالا ببینم چی میشه و باشه و اینا یهو غیبش میزنه یا اگر سراغی هم ازش بگیری تحویل نمی گیره!!! این احتمالا نباید امین آباد بستری بشه؟! واقعا درگیرم کرده. من دخترم و این حرکات از یه آقا نسبت به من صورت گرفته.

=====================

دکتر شیری :

هیچ خبری نذارید ازتون بهش برسه ، خودش میاد سراغتون...اون وقت دوباره ignore کنیدش. اینطوری هیچکی امین اباد نمیره

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
یه سوالی برام پیش اومده
این دختر خانومای محترمی که توی همه زمینه ها دنبال حقوق برابر (و نه مسئولیت برابر) با آقایون هستن چرا به عنوان قدمی در این راه دنبال سربازی رفتن نیستن؟
چجوریه که وقتی به جاهای سختش که میرسه دیگه دنبال دوش به دوش قدم برداشتن با آقایون نیستن؟
البته من موضوع سربازی رو به عنوان مثال عرض کردم وگرنه خیلی زمینه های دیگه هم هست که به همین صورت رفتار میشه.

=====================

دکتر شیری :
من فکر کنم شما اساسا موضوع را نگرفنه اید. برابری معنیش برابری حقوق انسانی است نه برابری همه چیز در زندگی
لینک اصلی




سلام دکتر شیری عزیز همراه با بهترین آرزوها برای شما تولدتون مبارک.

راستی دکتر من 24 سالمه تصمیم گرفتم بعد از یک سال برگردم تو یک رابطه دوستی که قبلا توش بودم فقط دوستی , که اگه 1000تا بدی داشت 995تا خوبی دو دل هستم چقدم این دو دلی بده

=====================

دکتر شیری :
بهار گرامی
محاسبات تو اگر هم درست باشد و تحت تاثیر دلتنگی و ناکامیهای دوران جدایی نباشد، باید شرایط او را را در نظر بگیرید
لینک اصلی




سلام دکتر عزیز....هزاران بار تولدتون مبارک باد...دم خدا گرم با همچین خلقتی....صراحتا می گم مثل شما کمه....
ممنون از جوابهای قانع کننده تون که خیلی وقتا جوابی میشه برای همه ما...
راستی آقای دکتر من دانشجوی ارشد روانشناسی هستم دارم یک کتاب تالیف میکنم در زمینه روانشناسی معماری خواستم بگم میشه لطف کنید منبعی از این موضوع به من معرفی کنید که بتونه بیشتر کمکم کنه؟ متشکرم...

=====================

دکتر شیری :
خیلی ممنونم ازتون بانو
نمادشناسی های کتب ژوزف کمپبل مثل قدرت اسطوره بهتون ایده هایی خوب میده
لینک اصلی




آدم باید همیشه منطقی باشه و گاهی اوقات بهترین منطق اردنگیه

این جملتون درسته اما مهم اینه که آدم تشخیص بده چه موقعی بهترین منطق اردنگیه

وگرنه این جمله تبدیل میشه به یک توجیه برای یه اخلاق تهاجمی و دعوایی

آقای دکتر راهکاری برای تشخیص این "گاهی اوقات" دارید؟

=====================

دکتر شیری :
واقعا فکر میکنی این منطق که حاصل یک زندگی کردن آگاهانه و با جرات است ، در جمله می اید؟یه کم هزینه بده تو زندگی و خودش را تجربه کن، هیچی بهتر از پریدن تو خود اقیانوس تو را قوی نمیکند( البته شنا بلد باش بعد بپر ! )
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی