سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

21

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۸ ب.ظ

بیست و یکمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




سلام
اول از همه مرسی
برای من که همیشه احساس می کردم یه تنها متفاوت با دیگران هستم شما تو مقاله هاتون چیزی رو بهم نشون دادین که خیلی از حبابهای اطرافم رو ترکوند و من رو با خیلی از واقعیتها آشنا کرد تمام مقاله های سایتتون رو خوندم و برنامه های تلویزیونیتون رو می بینم خیلی دوست داشتم تو کلاستون شرکت کنم ولی موقعیتشو ندارم هم از لحاظ مالی هم از لحاظ موقعیت یکبار براتون ایمیل فرستادم ولی متاسفانه جوابی رو دریافت نکردم منهم موقعیت شبیه همین خانوم هست دانشجو بودم شاغل بودم ولی تا حالا ارتباط دوستی با پسری نداشتم فقط یک مورد تو محیط کار بود که بعد از مدتی که بصورت تلفنی بود قطع شد اگر بخوام DVDکلاسهاتون رو تهیه کنم کمکی به من می کنه من آدم احساسی هستم کمک لازم دارم بگید چه طوری می تونم مفصل تر باهاتون صحبت کنم بازم ممنون و خسته نباشید

=====================

دکتر شیری :

ببینید مریم گرامی
تعدادی از کلاسها دی وی دی داره ولی بسیار محدود است با این حال تماس بگیرید براتون ارسال میکنند 88847593
بزودی در سایت جدیدمان سخنرانی هایی را خواهیم کذاشت که همه استفاده کنند.
درباره مساله مالی نگران نباشید.کلاسی را که میخواهید ثبت نام کنید و هزینه اش را بعدا

لینک اصلی





من راهنماییتون رو به این خانوم نگرفتم.
"میشه هم معتقدات خود راداشت هم با مردم و هم کلاسیها معاشرت کرد"
یعنی چی؟

=====================

دکتر شیری :

حرف ساده بو...اختلاط امریست که شرع نهی میکند ولی معاشرت و تو فضای دانشگاه تو کانونهای دانشجویی ارتباط داشتن با حفظ حریمهای شرع امر سختی نیست. گو اینکه بسیاری در ایران و همچنین مسلمانان در خارج ایران دارند تازه با اهل کتاب! اینجا که همه مسلمان هستند حریمها را رعایت میکنند

لینک اصلی





آقای دکتر!
من فکر کنم معاشرت درست رو با پسرها بلد نیستم!
چون وقتی معاشرت می کنم طرف رو به خودم وابسته می کنم (منظورم کاملا معاشرت شرعیست)
اونوقت خودم می تونم وابسته نشم یا از وابستگیم نجات پیدا کنم اون نمی تونه!
حالا بیا و درستش کن!
عذاب وجدان یقه ام رو می گیره و ول نمی کنه و از دست خودم عصبانی میشم
بعد تصمیم می گیرم دیگه با پسری معاشرت نکنم . . .

=====================

دکتر شیری :

ببینید ، به نظر میرسه یک تعارض ظریفی در رفتار شما هست که ناخودآگاه اعمال میشود.شما قبل از اینکه رهایتان کنند ناخودآگاه دست به اخراج آدمها از زندگیتون میکنید تا درد کنار گذاشته شدن را حس نکنید
گاهی اوقات نیز ما دوست داریم بقیه را تحت تاثیر قرار بدهیم و بعد به شکل خیلی منطقی یا رازآلود محو شویم...از اینکه رازآلود و مبهم در ذهن بقیه باشیم لذت میبریم ناخودآگاه
اون وقت رفتارهامون الکلنگی میشود یا نزدیکیم تو روابطمون یا قهریم یه گوشه که یکی بیاد ما را اشتی بده...مثل پاندول

لینک اصلی





سلام چند روز قبل توسط یکی از دوستانم در دانشگاه با وبلاگتون آشنا شدم الان که دارم براتون می نویسم نمی دونم به کدوم قسمت وبلاگتون برم و مشکلم رو توضیح بدم ولی می نویسم امیدوارم که به دستتون برسه
من از یه شهر دیگه که هزار کیلومتر با دانشگاهم فاصله داره اینجا قبول شدم ترم اول که صدو شصت و هفت ساعت رو در جاده گذروندم و گفتم ترم اوله ولی این ترم که تعطیلات و برنامه ی کلاس ها اجازه ی برگشتن نمیده دارم ...
با هم اتاقی هام خیلی مشکل دارم و از ظهر تا الان نرفتم اتاقم و نمی خوام که برم فک می کنم که مشکلم خیلی بزرگه که این اندازه زود رنجم وبا اونا مشکل دارم لطفا راهنماییم کنید.اصلا تحمل کنایه هاشون رو ندارم شاید هم کنایه نیست ولی من طاقت ندارم.با تشکر

=====================

دکتر شیری :

سوالاتتون را به آدرس ای میل بفرستید تا ظرف 10 روز بررسی کنم

dr@doctorshiri.com

لینک اصلی





سلام
دکتر جان یه سوال داشتم
آیا آشنایی چتی انقدر که میگن برای لزدواج خطرناکه؟
اون آدم هم مثل یه خواستگاری که نیاز به زمان برای شناختش هست می مونه خب!

=====================

دکتر شیری :

ولی شناختهایش خیلی سطحی میشه دیگه و نمیشه بهش اطمینانی را داشت که در معاشرتهای واقعی و رسمی ایجاد میگردد

لینک اصلی





خیلی خوب بود
مخصوصا نموداری که گذاشتید

همه می ترسن اما ازدواج نکردن بهتر از یک ازدواج ناموفق هست
شنیدم آمار طلاق 3 نفر به ازای هر 5 نفر هست!

شاید این به علت اطلاعات کم افراد باشه
آقای دکتر می شه در مورد گواهی نامه ازدواج که جدیدا بحثش هست مطلبی بگذارید. اصلا جی هست و نظر شما در موردش چی هست؟

=====================

دکتر شیری :

آمار طلاق متغیره
شهرهای بزرگ تا 25% طلاق رسمی گزارش میشه
که 33% آنها در سال اوله !
گواهینامه ازدواج بر خلاف تبلیغات ضدش بسیار چیز جالبی هستش که آمدگی های دقیق پیش از ازدواج میده به جوان
مثلا اسلایدهای بهداشت زناشویی من و تدریس من اونجاست
اومدن مطبم و فیلمبرداری کردند !

لینک اصلی





سلام

مهارتهای ارتباطی رو چه جوری میشه یاد گرفت؟ حالا نه لزوما با جنس مخالف. برای یاد گرفتن یه ارتباط موثر با مردم باید چیکار کرد؟ کتاب هست تو این زمینه؟

=====================

دکتر شیری :

کتابهای خیلی خوبی هست
مثلا کتاب" پیامها "به من خیلی کمک کرد و تو کلاسهام نیز دست شاگردام موقع تدریس میدمش
کلاس هم خوبه...فرصتی کردید ان شا الله شروعش میکنیم

لینک اصلی





سلام دکتر خوب . یه سوال اساسی دارم؟ آخه مگه حالا همه ی دخترا و پسرا باید حتما ازدواج کنند؟؟ یه وقت نشد..حالا آدم با این همه غم و غصه که تو این زمونه داره بخواد غصه ی این یکی ر ا هم بخوره که خیلی فاجعه ست یعنی افسردگی شدید میگیری ... من یکی از همون باصطلاح مجردای از رده خارجم ،البته به قول بعضیا....میتونن پدرمادرت باشن اقوامت و .... ..30 به بالام.. یه مدت بدجوری بهم برمیخورد اما یکی دوماهه دارم روی خودم کار میکنم که زیاد به این موضوع فکرنکنم ..البته که خیلی سخته بخصوص حرفهای رک و خنجر مانند اطرافیانت ..اما من چکنم ؟ کار ما از دعا و نذر ونیاز و نیایش و... هم گذشته انگاری خدا هم ما از رده خارج ها را زده کنار ..اما خب چه میشه کرد...نمیشه که بریم به جنگ خدا ..میشه؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

من دارم تحقیق میکنم درباره ازدواج در سنینی که نگرانی و نا امیدی آدم را فرا میگیرد...خب منظور اصلی هم بیشتر دختران هستند. دختران دهه 60 تا 65

لینک اصلی





تف تو این شانس ما که تو انفجار جمعیت منفجر شدیم. کاش دنیا دست افرودیت و دیونیسوس میفتاد. همه ی مشکلات حل میشد.

=====================

دکتر شیری :

چیز دیگه ای نمیخواید.....!!!؟؟؟






این که---- خانم پونه--- در مورد گواهینامه ازدواج گفتن و شما هم تایید کردید که چیز خوبی هست رو کجا باید بریم دنبالش؟ موسسه خاصی هست؟

لطفا راهنمایی کنید دکتر شیری

=====================

دکتر شیری :

 تا جاییکه بنده دنبال میکردم سازمان ملی جوانان متکفل موضوع بود و الان در نت فعال هستند

لینک اصلی





دکتر لطفا راهنماکنید این خانوم که اسمشاناسماست راست میگند ایا ما دختر ها خق نداریم علت مهر رد خوردنمان چیست؟

=====================

دکتر شیری :

اینکه یه پسری بره خواستگاری یه دختری و دختر در موضع انتخاب شدن و پسر بدون هیچ دلیل عقلانی در موضع انتخاب کردن قرار بگیرد ، در واقع بسیار شرم آور است ! ما هر دو موضع را باید همزمان داشته باشیم. حالا اینکه آیین به این شکل است که پیشنهاد را مرد و خانواده مرد اعلام میکنند تنها در قالب آیین است و در معنای روانشناختی انتخاب ازدواج امری دو سویه است
مرد وقتی دلایل نخواستن خود را اعلام نمیکند باعث میشود دختر در هزارتوی ابهامات و سوالات مختلفی گیر کند که روح و جسم او را می آزارد
خیر ! من هرگز این رویه عقب مانده را تایید نمیکنم و معتقدم جامعه نیمه بالغ است که همه چیز را به عهده تحلیلهای خود مردم وا میگذارد و از شفافیت میپرهیزد

لینک اصلی





ممنون از پاسختون آقای دکتر. فرموده بودین تحقیقتون روی دهه 60تا65 است..پس یعنی ما دهه پنجاهی ها 53تا59دیگه واقعا از رده خارج شدیم ؟واقعا؟؟؟ کسی نمیخواد رو ی ما نگون بختها تحقیق کنه که همسن و سالامون ...چی بگم والله

=====================

دکتر شیری :

خدای نکرده کس نسبت به دهه 50 بی توجهی نکرد ولی هرم سنی ایران بیشترین آسیب شناسی را به بیشترین بازه جمعیتیاختصاص میدهد و آن عبارتند از بچه های 60 تا 65

لینک اصلی





آقای دکتر کلآ نظرتون راجب خواستگاری به شیوه ی سنتی چیه؟ؤقتی آدم یکی رو به عمرش ندیده چطور می تونه به حرف یه واسطه اعتماد کنه؟تازه خیلیا خانواده ی خوب دارن اما خودشون آدمای درستی نیستن.شما چی فکر می کنید؟

=====================

دکتر شیری :

بنده نیز مانند تعدادی از کسانی که زجمت کشیدند اینجا بحث را ادامه دادند نظرم اینه که باید یک اصلاحات اساسی در شیوه خواستگاری سنتی محقق گردد
اولا دختر و پسر از قبلش خوبه یکدیگر را دیده باشند یا حداقل عکسی فیلمی یه چیزی از هم دیده باشند خیلی کور و blind نرن سر جلسه که اونجا قیافه هاشون بخوره تو ذوق هم !
بعدش خواستگاری به این شکل تشریفاتی و پرطمطراق نیز برای خانواده ها و خود بچه ها کم هزینه نیست و نظورم هزینه گل و...نیست بلکه هزینه روانی آماده سازی برای مواجهه است.
مثلا ایجاد کلوبهایی که دخترها و پسرها بتوانند با هم معاشرت داشته باشند (و البته اختلاط و هرج و مرج نداشته باشند) سخت نیست.
مثالی که تو ذهن من هست عبارت است از بسیاری از مسلمانان اروپا یا دختر و پسرهایی که در بیروت درس میخوانند همینطوری یکدیگر را می یابند که اتفاقا سختگیری در مسائل شرعی دارند
انجمنها و کانونهای دانشگاهها و کالجها و ....ب محل تجمع بسیاری از افراد دارای استعداد و تفاوت این کشور است که بتوانند بچه ها با دوستان خود به راحتی معاشرت کنند و والله بغل یکدیگر هم نمیخوان برن و...
من شخصا در همین تهران در جشن سوکا ( یک جشن مذهبی پیروان حضرت موسی ) دیدم که در کنیسه اتاقی را مزین کرده اند به میوه ها ی زیبا که از سقف آویزان شده بود و روی میز پر بود از اطعمه و نوشیدنی ها ی مختلف و به اصطلاح پونه صدقانی عزیز که من را به این مراسم دعوت کرده بود ؛ آشنایی های خانواده های دختر دار و پسر دارد در همین مراسم صورت میگرفت یعنی میخوام بگم باید بستر فراهم کرد توسط خانواده ها یا حتی مسوولین محلی که آشنایی های ابتدایی رخ دهد.بقیه اش حتی اگر به شیوه سنتی سنتی نیز انجام شود با شناختهای ابتدایی بیشتری شروع میشود

لینک اصلی






کاش یه سال دیرتر به دنیا می اومدم تا 66 می شدم و از این دایره خارج می شدم !!
گاهی بدون اینکه به جایی بخورم کبودی هایی به شکل سکه در بدنم بوجود می آد،با دکترم که در میون گذاشتم گفت علت اعصابه ! خشم نهفته !! گفت زندگی سختی داری هر چی فکر کردم چیز وحشتناکی به نظرم نیومد ! حالا فکر می کنم اون چیز وحشتناک تاریخ تولدم بوده !! :))

=====================

دکتر شیری :

 ببینید گلناز گرامی
من فکر میکنم الگوی درماتیت ( التهابهای پوستی dermatitis ) میتونه پخش شدن سکه ای annular لکه در سطح بدن باشه و من اگر باشم به لوپوس lupus eritematu هم نگاهکی می اندازم قبل از اینکه فکر کنم "خشم نهفته "در کار است که امیدوارم طبیبتان انجام داده باشند. بدترین اشتباه یک روانپزشک میتونه این باشه که قبل از رد کردن دلایل جسمانی یک اختلال ، سراغ درمانهای روانی برود.

لینک اصلی





دکتر کتابا یا رفتار ضد مرد رو معرفی نکردی
من خیلی بهش نیاز دارم
تا حالا تو هوا معلق بودین .
استخوون لای زخم داشتین
من دارم ، معلقم چون یه دخترم و نمی تونم هیچ فعالیتی بکنم
خیلی دردناکه مثل مرگ تدریجی می مونه
مگه نمی گن رویا ها زندگی آدمه من خیلی از روزها با یه نگاه زنده می شم و با یه حرف می میرم برام دنیا کنید من 27 سالمه به قول قیصر (دیگر برای حادثه فرصت از دست رفته است / دیگر نمی توانم هر وقت خواستم در 20 سالگی متولد شوم ) دعا کنید به ثمر برسه

=====================

دکتر شیری :

مقاله ای در آخرین شماره سال 89 مجله موفقیت منتشر شده است درباره زنان حال بهم زن و فکر کنم بدردتون بخوره

لینک اصلی





من همه کامنتا رو خوندم بلکه دکتر یه راه و روشی پیشنهاد داده باشن یا لینک داده باشن برا همین مردستیزی بعضی از خانوما مثل خودم، دریغ و درد که هیچی!
کتابی هم که اسم بردید، نوشته کیه؟ از کدوم انتشاراتی؟
تنهایی خیلی آزار دهنده است. این روزا هر زوجی رو میبینم یا هر بچه ای رو میبینم یاد تنهایی عمیق خودم میفتم و اینکه بالاخره کی درست میشه؟
درخواست میکنم یه مقاله کامل در این مورد برامون بذارید رو سایت خودتون. به هر حال ماها که به قول یکی از دوستان دختران خوب از خانواده های خوبی هم هستیم، اکثرا، شاید مستحق این همه تنهایی نباشیم.شاید راهکارهای شما گره های زندگی ما رو هم باز کنه. خدا رو چه دیدی؟!
منتطرم.

=====================

دکتر شیری :

انواع مرد را بنیاد فرهنگ و زندگی منتشر کرده است
مقاله رفتار ضد مرد را در همین سایت نوشته بودم و دوباره تکمیلش میکنم میذارم
برای تنها نموندن ترکیبی از مسائل زیر خوبه
حلقه ارتباطی و شبکه دوستان + حروم نکردن وقت در روابط بی سرانجام +تخلیه عاطفی برای ورود یه آدم جدید+ اعلام به فامیل و شبکه ارتباطی که من آماده ازدواجم و مثلا این گونه پسر خوشم میاد

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی